Waarom gaan mensen met Koninginnedag naar Amsterdam?

Ik bedoel in Utrecht, Breda, Den Bosch, Leiden etc. is het op die dag toch ook leuk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ook ik verwonder mij daar al jaren over. En niet alleen op Koninginnedag! Als geboren Rotterdamse acht ik een "plezierbezoek" aan die stad hooguit eens per generatie gerechtvaardigd ;) Maar om toch een antwoord te geven dat mijn ongetwijfeld wat vreemde opvattingen daaromtrent laat voor wat ze zijn: waarschijnlijk omdat mensen nu eenmaal kuddedieren blijken en graag (zeker wanneer ze een "excuus" hebben) dáár zijn waar de rest ook samendromt.

Juist omdat zoveel mensen het doen. Erg druk en dus, in de ogen van veel mensen, moet het wel gezellig zijn. Verder is het natuurlijk ook wel zo dat bepaalde georganiseerde activiteiten mensen aantrekken maar ik denk dat men er voornmalijk naartoe gaat naar aanleiding van gehoorde verhalen en of eerdere ervaringen.

Waarom niet? De hoofdstad van ons land en hoe meer zielen hoe meer vreugd. File staan en lopen is voor veel mensen leuk. Zie je veel en wordt je veel bekeken.

Inderdaad, Amsterdam is de hoofdstad en is heel erg groot wat als voordeel heeft dat er gigantische vlooienmarkten zijn. Dat trekt natuurlijk heel veel mensen, koopjes, koopjes en nog eens koopjes. Ook leuk voor handelaren. En Amsterdam is ook heel leuk en gezellig tijdens koningendag behalve als je er met autopech komt te staan!

Omdat het gras bij de buren altijd groener is. Doe mij maar een lekker bbq in de achtertuin met wat mensen en genoeg vrije stoelen ipv door een gigantische mensenmassa te moeten schuifelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100