Soms laat ik iemand niet uitpraten, je wind je op over iets, je hebt dan minder geduld om de ander uit te laten praten. Hoe verbeter je dat?

Iets in je zegt je dat jouw antwoord belangrijk is en je denkt al te weten wat de ander gaat zeggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te horen ben je klaar om in de politiek te gaan :-)

Het beste antwoord

het ligt er wel heel erg aan denk ik wat voor soort gesprek het is...
is het wel belangrijk?? wil je met die persoon wel praten?? je hoeft niet met iedereen overweg te kunnen en te praten.
en zo ja, mischien heb je behoefte om te praten, zoek mensen waarmee je eindeloos kunt praten om je eigen ei in kwijt te kunnen en feedback te krijgen. dat lucht enorm op. is ontzettend leerzaam...
praten/communiceren is in mijn ogen ultieme oplossing voor bijna alles...
mocht het zijn in een gesprek die je eigenlijk niet wilt maar je niet onderuit kan, moeten zeg maar, ga dan na waarom je diegene niet uit wilt laten praten, erger je je aan die persoon of ben je iemand die niet goed kan luisteren, want praten doe je met z'n tweeen (over t algemeen...) en betekent het ook dat je moet luisteren naar wat die ander zegt, het zou wel eens belangrijk kunnen zijn voor jou antwoord...
dit is iets wat je moet leren!!! dus gewoon veel oefenen en jezelf er niet druk over maken. weet dat iedereen dit heeft in meer of mindere mate....
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Probeer tijdens het luisteren in jezelf in je hoofd te kalmeren. Dit kan bijvoorbeeld door tot 10 te tellen (werkt echt!).

Je moet jezelf even proberen om te schakelen, dit kan best lastig zijn. maar als dat eenmaal gelukt is, zal je de gene uit laten praten.

Hopelijk heb je er iets aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar luister je nog wel als je tot 10 gaat tellen?
Je wilt het hoofdzakelijk meteen zeggen zodra je het als reactie in een gesprek te binnen schiet, want je bent bang dat je het anders vergeet. Zodra ik dat heb, luister ik niet meer naar de ander en consentreer ik me op wat ik zeggen wil. Wordt mij dan naar een reactie gevraagd, of valt er een korte pauze dan zeg ik wat ik zeggen wil.
amc
13 jaar geleden
Gewoon eraan denken dat de informatie die de andere persoon uitspreekt wel eens handig kan zijn voor jouw antwoord. dan kan je hem aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even de ander laten uitkakelen en daarna jou standpunt brengen., zo heeft de ander wel het idee dat jij ook luistert en dan neemt jou jou misschien ook serieus
13 jaar geleden
Je bent al een eind op de goede weg omdat je je ervan bewust bent dat je iemand soms niet laat uitpraten. Als je hem in de rede wilt vallen moet je tegen jezelf zeggen dat je hem eerst moet laten uitpraten en tot 10 tellen. Bij mij helpt dit echt goed.
13 jaar geleden
als het een discussie is, kan je iemand of uit laten praten of formeel onderbreken. ''deze kwestie is niet heel van bela....'' ''pardon, mag ik u daar het tegendeel van bewijzen blablakuukelduu''

daarmee schaad je die persoon niet en kan je toch je mening uitten.

in een vriendelijke(schreeuw-debat) discussie kan je onderbreken wat je wilt naar mijn mening.

tegen een vreemde is het beter om hem, haar uit te laten praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar. En vreselijk moeilijk soms om mee om te gaan.
Verplaats je toch maar in de ander....geduld is toch echt het sleutelwoord.
Maar...je kunt ook even een T met je handen maken..van Time Out....zodat je jouw advies of raad toch even kunt zeggen...Dan ben je het maar kwijt.
Hoe zou jij het vinden als iemand JOU niet laat uitpraten??
Dan begrijp je het volkomen en ga je het vanzelf anders doen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk altijd aan een oudschool vriendinnetje die daar behoorlijk last van had. Ze had werkelijk niet door hoe onbeschoft en egocentrisch ze daardoor overkwam, hoewel ze het waarschijnlijk niet zo bedoelde.
Toch komt die drang voort uit het feit dat je jezelf, of je eigen verhalen blijkbaar belangrijker vind dan dat van een ander.
Dus, probeer iemand voor de geest te halen wie daar nog erger last van heeft dan jij en zo zul je je de volgende keer beter kunnen inhouden.
Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je realiseert dat de ander pas echt luistert als diegene klaar is met praten, anders heeft het ook geen zin om jouw verhaal eerder af te spelen. Onthouden met steekwoorden, geduld oefenen. En hey als het echt zo belangijk is dan vergeet je het niet.