Buren houden parkeerplek bezet met 2 containers en lint, wat kan ik daaraan doen?

Buren hebben een oprit en houden sins vandaag een parkeerplek vast met containers naast hun oprit dit is toch niet toegestaan? Het is al erg moeilijk parkeren hier.
Met de mensen praten gaat ook niet ze spreken alleen pools. Wat kan ik het beste doen

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
16.1K
Amadea
5 jaar geleden
Misschien gaan ze morgen verhuizen en is die plek daarom nodig voor de verhuisvrachtauto?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee zei gaat niet verhuizen.ik denk dat zei de auto er niet uit kan rijden, maar om dit zo op te lossen! Deze huizen gaan om over 4 jaar en het geld wat je er voor krijgt blijft iedereen voor zitten
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik vermoed dat er vandaag gebroken wordt en container aan eind van de dag vol puin wordt afgevoerd. Opgelost...
bamibal
5 jaar geleden
Als dit er sinds vandaag staat, ben je wel een beetje voorbarig met je zorgen. Ik zou gewoon even afwachten wat de reden is. Als blijkt dat dit een permanente actie is, is het vroeg genoeg om er wat aan te doen.
Erna55
5 jaar geleden
@Prscli.
Je zegt : ---" ik denk dat zei de auto er niet uit kan rijden, maar om dit zo op te lossen! " ---
Dus je verzint een reden waarom de buren dit doen, om vervolgens boos te worden omdat je de door jou verzonnen reden belachelijk vindt...

Antwoorden (2)

Als contact opnemen met de bewoners niet helpt, contact opnemen met de gemeente.

Niet in elke gemeente is er een duidelijk beleid m.b.t. het innemen van openbare grond.

Bij de ene mag je bijv. een bouwafvalcontainer zonder vergunning neerzetten op een parkeerplaats als het niet langer dan een dag is. Bij de andere is een vergunning nodig als het gaat om een betaalde parkeerplek of een plaats waarvoor een parkeervergunning geldt.

De politie inschakelen kan ook, die behoort op de hoogte te zijn van de plaatselijke regels en kan handhavend optreden. Maar uiteraard alleen als hetgeen de buren doen niet mag.
Computoon
5 jaar geleden
Als er gronden gebruikt worden dan mag dat alleen volgens het geldende bestemmingsplan.
Via de website ruimtelijkeplannen.nl kun je precies zien welke bestemming er geldt. Waarschijnlijk de bestemming Verkeer. De containers zijn bouwvergunningplichtig. Tegenwoordig heet dat een omgevingsvergunning. Deze vergunning kan niet verleend worden vanwege strijdigheid met het bestemmingsplan. Dus kun je een verzoek om handhaving indienen bij de Omgevingsdienst die optreedt namens het college van B&W. Als het verzoek niet wordt toegekend kun je kosteloos in bezwaar gaan. Maar ik schat in dat dat niet nodig is. De Omgevingsdienst is verplicht te handhaven als er terecht geklaagd wordt over een overtreding.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Je zegt : .."containers zijn bouwvergunningplichtig".
Wanneer je de foto bekijkt, zie je dat hier sprake is van kliko's ( minicontainers ) die tijdelijk op een parkeerplaats staan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het zijn kliko's, maar deze zijn oorspronkelijk bedoeld voor het aanbieden van afval. Echter, deze kliko's hebben de functie gekregen als afzetting van de openbare weg. Gelet op deze functie zijn ze aan te merken als bouwwerk. Dus is een vergunning nodig op grond van art. 2.1 lid 1 onder a van de Wet algemene bepalingen Omgevingsrecht. Deze zal niet worden verleend omdat het bestemmingsplan naar alle waarschijnlijkheid geen bouwwerken toestaat op deze locatie.