Buren houden parkeerplek bezet met 2 containers en lint, wat kan ik daaraan doen?

Buren hebben een oprit en houden sins vandaag een parkeerplek vast met containers naast hun oprit dit is toch niet toegestaan? Het is al erg moeilijk parkeren hier.
Met de mensen praten gaat ook niet ze spreken alleen pools. Wat kan ik het beste doen

Weet jij het antwoord?

/2500

Als contact opnemen met de bewoners niet helpt, contact opnemen met de gemeente. Niet in elke gemeente is er een duidelijk beleid m.b.t. het innemen van openbare grond. Bij de ene mag je bijv. een bouwafvalcontainer zonder vergunning neerzetten op een parkeerplaats als het niet langer dan een dag is. Bij de andere is een vergunning nodig als het gaat om een betaalde parkeerplek of een plaats waarvoor een parkeervergunning geldt. De politie inschakelen kan ook, die behoort op de hoogte te zijn van de plaatselijke regels en kan handhavend optreden. Maar uiteraard alleen als hetgeen de buren doen niet mag.

Als er gronden gebruikt worden dan mag dat alleen volgens het geldende bestemmingsplan. Via de website ruimtelijkeplannen.nl kun je precies zien welke bestemming er geldt. Waarschijnlijk de bestemming Verkeer. De containers zijn bouwvergunningplichtig. Tegenwoordig heet dat een omgevingsvergunning. Deze vergunning kan niet verleend worden vanwege strijdigheid met het bestemmingsplan. Dus kun je een verzoek om handhaving indienen bij de Omgevingsdienst die optreedt namens het college van B&W. Als het verzoek niet wordt toegekend kun je kosteloos in bezwaar gaan. Maar ik schat in dat dat niet nodig is. De Omgevingsdienst is verplicht te handhaven als er terecht geklaagd wordt over een overtreding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100