Wat moet ik doen als iemand dronken mij uitdaagt?

Hallo,
Ik zat vandaag in de auto aan de Lidl en mijn moeder zat boodschappen te doen en plots kwam er een auto naast onze auto staan, ze waren niet van België want ze spraken een andere taal ik denk Roemeens of Pools. En ze hadden wat gedronken want ze hadden halve liters bier in hun hand. Dus mijn moeder was naar de winkel en die auto ging weg maar er bleven er nog daar staan en ze bleven kijken naar ik. Vooral naar ik niet naar mijn vader maar naar ik. Ik ben een 16-jarige jongen en die 2 gasten waren in de 20 maar ze waren op iets uit want ze bleven kijken naar ik vooral ik denk om ruzie te maken. Maar wat moet ik doen om in toekomstige situaties er zonder iets vanaf te komen.
Met vriendelijke groeten,
Axel

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sigaretje opsteken, dan raken ze geintimideerd.
Erna55
5 jaar geleden
Wat is er gebeurd ?
Jij zit met je vader in de auto te wachten.
Er zijn 2 mensen die naar je kijken...
Omdat ze alcohol drinken en niet belgisch zijn zeg je " ik denk om ruzie te maken " .

Antwoorden (3)

Niet op ingaan.
Als ze erg vervelend worden kun je overwegen de politie te bellen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankuwel voor de tip
Groetjes Axel
Antoni
5 jaar geleden
Of maak een goede grap om de spanning te breken!
Je kunt natuurlijk nooit deze situaties ontwijken. Ik denk dat je goed gereageerd hebt. Probeer zelfverzekerd over te komen en het zo goed mogelijk te negeren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat Iemand die naar je toekomt kan je niet voorkomen en met een groepje kan dit lastiger worden. Probeer maar voordat er iets gebeurt ergens anders naar toe te gaan. Rustig vertrekken, vooral niet vluchten!

In dit geval met je vaders ergens naar toe rijden zoals het politiebureau wellicht. Onderweg kan je dan de politie bellen en alvast hun kenteken doorgeven bv

Niet stoppen onderweg, mijn eigen ervaring is zolang iemand mij volgt doorrijden naar een veilige plaats. Natuurlijk is het beter om helemaal niet te reageren op zulke gasten, je hebt het goed aangevoeld.