Waarom hebben mensen de behoefte om de hele wereld te laten weten waar ze op welk moment zijn?

Op twitter is er een soort minirage aan de gang: mensen melden zich bij een of ander programmaatje aan (zoals Foursquare) en vervolgens worden om de zoveel tijd tweets uitgestuurd met "ik ben nu daar-en-daar". Bij sommige kun je zelfs "rangen" verdienen door vaak op een plek te zijn.

Ondertussen kan echt iedereen zien waar je je bevindt.

Waarom hebben mensen de behoefte om aan dit soort onzin mee te doen, in plaats van gewoon lekker te genieten van hun privacy?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zitten mensen op goeie vraag antwoorden te geven. Tsja wisten we het maar

Het beste antwoord

Mensen laten weten wat je doet, waar je bent en wat je bezighoudt, kan interessant zijn. Echter tegenwoordig is dat helaas doorgeslagen naar het idee dat alles voor een ander interessant is om te weten.

De reden is waarschijnlijk dat we geaccepteerd willen worden door anderen. Vergelijk het met de vraag maandagmorgen op het werk wat je gedaan hebt in het weekend. Er zijn collega's die laten het al weten, voor iemand er ook maar naar gevraagd heeft, maar er zijn er ook die die behoefte helemaal niet hebben. Zo ook met Twitter.

Het feit dat je druk bent en van alles doet, geeft mensen het idee belangrijk te zijn, dat ze er toe doen. Dat kunnen etaleren, daar leeft Twitter van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat moeten wel mensen zijn van het anti privacy ras, ze verschijnen steeds vaker en vinden het geweldig om in beeld te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen ze om inbrekers uit te dagen bij hun huis in te breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit verschijnsel is al langer aan de gang, mensen die een eindje gaan wandelen hebben de mobiel bij zich, mensen bellen terwijl ze fietsen.
Het zou gezonderf zijn als mensen meer rust zouden inbouwen in hun leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dus ik besta
Ik twitter dus ik besta
Ik bevind mij hier dus ik besta
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men bang is dat ze worden vergeten.