wat ik van de week zag over koos h

in welke luxe hij leeft in de gevangenis,kamer van 25m2 en alle faciliteiten.nu vraag ik me af waarom de ouderen van nederland die dit land hebben opgebouwd na de oorlog in een kamertje half zo groot moeten leven en de badkamer moeten delen !en door de bezuinigingen maar 1 keer in de week gedouched worden.
dus mijn vraag is : wat gaat er hier fout in nederland??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misdaad loont helaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het linkse geloof in de maakbare samenleving blijft bestaan en we blijven denken dat daders op de een of andere manier 'slachtoffer' zijn van hun omgeving / opvoeding / afwijking en ons medelijden verdienen, zal dat nog wel even zo blijven, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! +

Het beste antwoord

Ja, als je het zo stelt is dat wel heel triest.

Gelukkig had mijn vader ook zo veel ruimte en kon hij nog zelf douchen, maar er zijn schrijnende verhalen over hoe ouderen moeten leven.
Over bezuinigingen gesproken.
Deze tegenstelling lijkt mij een heel goede vraag die aan alle politieke partijen gesteld zou moeten worden.

En liefst voor de verkiezingen....

* SP: vragen over standpunten en het verkiezingsprogramma van de SP? Stuur een e-mail naar kamer@sp.nl.

*Voor vragen over de actuele landelijke politiek of over CDA-standpunten
Publieksvoorlichting van de Tweede Kamerfractie: via email
cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
of bel: (070) 318 30 26

*VVD Telefoon: 070 - 361 30 61
Fax: 070 - 360 82 76
E-mail: info@vvd.nl

* GroenLinks http://groenlinks.nl/contact/publieksdienst

En de rest............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Men neemt het steeds vaker op voor de dader ipv het slachtoffer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de brutalen de halve wereld hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
een correct antwoord op de vraag is natuurlijk: wanneer de brutalen de halve wereld hebben krijg je dergelijke misstanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals jack380 al zei...ze nemen het op voor de daders.
Nederland is gewoon te mild.Het is toch zielig dat zo'n monsters in een hokje van 1 bij 2 moeten leven...de rest van hun leven?Dit kan niet in ons humaan nederland.En...ookal duw je zo'n monster in zo'n celletje...je krijgt de slachtoffers er niet mee terug.Ik hoop dat iedereen zo slim is om in te zien,dat ik dit sarcastisch bedoel.Gelukkig wil de pvv hier iets aan doen,de tbs afschaffen.Opknopen moeten ze zulke monsters...is goedkoper en je weet dat ze geen nieuwe slachtoffers maken.
En ff dit...ik ben GEEN pvv stemmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik roep al jaren dat die gasten t véél te goed hebben.lekker beschermd,onderdak,eten,filmpje.niet die druk van t dagelijks leven,en maar zien hoe je al je rekeningen gaat betalen.therapie,op kosten van de belastingbetaler.en de slachtoffers moet eerst alles zien te bewijzen,hun privecy is bruut geschonden,en vele levens zijn ontnomen,en zij mogen t maar uitzoeken.er zijn een heleboel goede brave burgers,die elke dag nuttig werk doen.en die hebben t véél slechter dan zo'n *ikel.wat er mis is?niemand doet er wat aan.mensen denken dat justitie t allemaal goed doet.dat de nederlandse wetten de goede burgers beschermd.totdat je zelf slachtoffer wordt.en dan merk je dat niemand je kan helpen.ik hoop dat nederland hier ooit wakker in wordt.

Toegevoegd na 4 uur:
waar ik ook van schrok is dat ze de porno-dvd's niet eens meer checken na de 1e keer.t had net zo goed kinderporno kunnen zijn.wat een leven heeft die gast dan.waarom geven ze hem geen films die hem wijzen op de gevolgen die zijn daden hebben..dat is teminste nog nuttig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zo'n monsters wel weten wat voor schade ze aanrichten,denk je niet?Hun hebben daar gewoon lak aan.Ik roep ookal jaren dat deze gasten een fijn leven hebben,als ze tenminste niet bij de gewone gevangene vast worden gezet,want gebeurt dit wel,leven ze in de hel.Waar ze trouwens ook horen te zijn.Maarja,we wonen in nederland he...daar word eerst aan de daders gedacht,dan pas aan de slachtoffers en nabestaande.
Uiteraard is de toestand binnen de verpleeghuizen zeer schrijnend, maar hoe is deze situatie ontstaan? Niet omdat er te weinig geld naar verpleeghuizen gaat (dat vinden we misschien wel, maar met meer geld wordt het probleem niet echt opgelost), maar vooral ivm personeelstekort. Niemand wil er werken, althans veel te weinig mensen kiezen ervoor om deze hele dag voor oude zieke mensen te zorgen.
Men gaat liever een beetje rondjes lopen tussen de criminelen, die zichzelf (grotendeels) kunnen bedruipen, terwijl dat aanzienlijk minder verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen in de zorg en mensen in de beveiliging zijn wel twee totaal verschillende types mensen, hoor. Ik denk niet dat daar het probleem in zit.
Het beroep is voornamelijk gedevalueerd doordat het meer administratief geleuter is geworden dan echte zorg, en zorgen is juist wat ze graag doen, niet verslagen schrijven, briefjes invullen en eindeloos vergaderen, wat nu wel moet. Voor elke twee handen aan het bed, zitten er iets van 8 op kantoor. DAT is duur. Onderwaardering voor het VMBO heeft er zeker ook mee te maken. Want dat is wel de vijver waar je uit moet vissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er te veel geld opgaat aan bureaucratie ben ik volledig met je eens!
dat het een heel ander type mens is, ben ik deels met je eens. Bij TBS werken ook veel STM-ers, dat zijn ook mensen die voor een beroep in de zorg hebben gekozen, denk dat daar het verschil iets minder groot is.
Maar mijn punt is vooral dat de meeste mensen geen behoefte hebben om in een verpleeghuis te werken, liever een beroep kiezen wat minder confronterend is. Want in een verpleeghuis wordt je toch geconfronteerd met je eigen ouder worden. Jij zou daar ook kunnen zitten, wellicht pas over een heleboel jaar, maar die kans is best aanwezig. De kans dat jij in een TBS kliniek terecht komt is al vele malen kleiner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf jaren in verpleeghuizen gewerkt en zal het werkelijk niemand aan raden. Heb met veel plezier gewerkt, maar was na 20 jaar 'op', de constante druk en de onregelmatige diensten hield ik niet meer vol.
Dat werken in een verpleeghuis, je confronteerd met je eigen ouder worden, heb ik nooit zo ervaren. Ben begonnen in de ouderenzorg op mijn 16de dan ben je daar helemaal nog niet mee bezig :)
Ben sinds kort weer aan het werk, (mijn kinderen zijn groter)maar niet meer in de zorg, laat dat graag over aan jongere.
Ik wil echt nooit meer zeggen :
Ik kom er écht zó aan......
Sorry dat u zo lang moest wachten..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk in de (ouderen)zorg en vind het juist zeer waardevol dat ik nu al kan zien hoe ik straks oud word. Daar word je juist dankbaar van.
wel is de administratie inderdaad een probleem. Je wilt geen uren kwijt zijn aan invullen, maar aan helpen. Gelukkig krijg ik nog tijd voor de mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pokemon, voor mij is het juist een schrikbeeld om mezelf voor te stellen, als een oude zieke vrouw in een verpleeghuis, daar zie ik niets waardevols in, dat is een nachtmerrie, zo wil ik niet oud worden.
Zolang het linkse geloof in de maakbare samenleving blijft bestaan en we blijven denken dat daders op de een of andere manier ‘slachtoffer’ zijn van hun omgeving / opvoeding / afwijking en ons medelijden verdienen, zal dat nog wel even zo blijven, vrees ik. Dat is het simpele, voor de hand liggende antwoord.

Er zit echter ook een andere kant aan de zaak.
In de gevangenis zitten zelden stille, teruggetrokken, sympathieke, bescheiden boekhoudertjes. Het zijn in de regel mensen met een grote bek en losse handjes, die je liefst wel een beetje rustig wilt houden, ook en voorál in het belang van het personeel dat de orde moet zien te bewaren.

Zouden we gevangenen gewoon, zoals ik veel liever zou zien, met tien man in een hok met één toilet gooien, dan zitten ze niet alleen als beesten in een kooi, maar gedrágen ze zich ook zo. Met alle vechtpartijen, oproer, relletjes, moorden (geen punt) en rotzooi die daar bij hoort. Of dat menswaardig is (en of ze dat verdienen) is één discussie, maar of dat te hándhaven is op dezelfde wijze als nu, is een belangrijker punt, en dat antwoord is gewoon nee.

Het lijkt duur, een grote cel met alle voorzieningen, Internet, eigen toilet etc, maar het is vele malen goedkoper dan twee, drie, vier keer zoveel personeel nodig hebben om de orde te handhaven.

In verpleeghuizen bestaat dat risico op oproer, rellen en geweld eigenlijk niet echt, en kun je dus ook in de huidige situatie met een minimum aan personeel toe. Natuurlijk zouden we dat enerzijds liever anders zien, maar anderzijds piepen mensen NU al dat ze de gezondheidszorg veel te duur vinden. Grondige reorganisatie op dat niveau echter zou vermoedelijk veel kosten kunnen besparen, en ook de zorg voor deze groep aanmerkelijk kunnen verbeteren. Je kunt echter het een niet rechtstreeks met het ander vergelijken, al lijkt dat aantrekkelijk. Het zijn echt twee totaal verschillende problemen / systemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een +1 van mij, ik vind het een goed helder geformuleerd antwoord, waar zeker een deel van de waarheid achter schuilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ik vind nog steeds dat dat kamertje van koos wel minder mag.en ipv van porno mogen ze hem films geven waar hij nog iets van kan leren over de gevolgen van zijn daden.zoals ze nu met hem omgaan heeft totaal geen logica
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ik vind nog steeds dat dat kamertje van koos wel minder mag.en ipv van porno mogen ze hem films geven waar hij nog iets van kan leren over de gevolgen van zijn daden.zoals ze nu met hem omgaan heeft totaal geen logica
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry m'n mobiel stotterde..dus krijg je dubbele verzending
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen ik denk dat je gelijk hebt.
Het is dit, of de doodstraf weer invoeren. Ook eng.
Koos H. is een psychopaat. Zo gestoord als een aap. En ook heel gevaarlijk. Deze persoon is geen psychopaat uit vrije keuze. De maatschappij mag zich beschermen tegen deze mensen. Daarom mag hij nooit meer vrij komen. Maar geef hem wel een redelijk leven in de gevangenis. Mensen die hem in een klein hokje zoals groot als een badcel willen stoppen, helpen niemand. Je maakt daar iemand nog gekker mee en voor de bewakers wordt het een heel vervelende klus. Dat oude mensen slecht behandeld worden in Nederland, dat ben ik met je eens. Belasting verhogen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef hem een redelijk leven in de gevangenis?
Dit is pure luxe in de gevangenis, die de "normale"gevangenen echt niet hebben hoor!
Die zitten in een cel van 2 bij 3 meter! Daar komt echt geen DVD binnen, die hebben geen eigen keuken en douche in hun cel. Er mag bijna niets van buiten naar binnen gebracht worden. Wat ik bij die Koos zag was abnormaal! Terwijl hij de gruwelijkste misdaden heeft gepleegd namelijk het nemen van levens op een gruwelijke wijze, word hij verwend en op zijn wenken bediend met zn tienerfilmpjes. Een grote misstand wat daar gebeurd.
Waarom zitten de andere gedetineerden in ons land dan wel in zo'n klein hokje? Dat is wat er mis is in dit land. Als hij een mens is en menswaardig wordt behandeld, waarom de andere mensen dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normale gevangenen zitten er maar korte tijd, Koos de rest van zijn leven. Je hebt gelijk we moeten iedereen menswaardig behandelen. Maar ik geloof dat je wraak wil, en je snakt naar bevrediging van die behoefte? Is het niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister enzoenzo, mijn eigen man zit in de gevangenis!!!! Ik weet hoe het er aan toe gaat. Ik ben niet iemand van wraak. Ik sta juist voor mensenrechten! Je opmerking vind ik ongepast en beledigend! Normale gevangenen zitten maar korte tijd zeg je?
Ik weet dat er bij mijn man levenslang gestraften zitten, die zitten net als de andere langgestraften in een gewone cel. Van 2 bij 3 meter!!! En leven hetzelfde leven als de jongens die er 2 maanden, of 6 jaar of whatever moeten zitten. Dat is wat ik wil zeggen. Waarom onderscheid maken dan in geval van Koos H? Waarom hij in een luxe kamer, en de rest niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet wie ik beledig met mijn opmerking. Een cel van 2 x 3 meter vind ik een hondenhok. Dat moet beter. Ik gun elke gevangene een respectvolle behandeling, ongeacht wat ze gedaan hebben. Koos H. heeft niet meer en niet minder rechten dan andere levenslang gestraften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
quote "Maar ik geloof dat je wraak wil, en je snakt naar bevrediging van die behoefte? Is het niet?" Dit vind ik een nare opmerking en ervaar ik als beledigend omdat het zeker niet zo is. Maar dat ter zijde. 2x3 meter IS een hondenhok. Dat is een NORMALE cel! Snap je nu dat mijn haren overeind gaan staan als ik zie waar een Koos H zit? En wat hij voor elkaar krijgt.
Als je iets fout doet moet je gestraft worden. En het hoeft ook geen luxe hotel te zijn anders is het geen straf. En ja respectvol moet iedereen bejegend worden, want we zijn en blijven mensen met rechten!
Maar het enige wat Koos H niet heeft is zijn vrijheid de rest word op zijn wenken bediend blijkbaar en bewegingsvrijheid heeft hij wel. Dat krijg je in een hok van 2x3 niet voor elkaar hoor. Het contrast met de andere gedetineerden is enorm. En wat je zegt is waar, gelijke rechten en plichten. De corruptie binnen die (afdeling van) inrichting moet enorm zijn als je niet 1x maar 8x naar binnen kan met tiener porno en verborgen camera.
Ik ga op bezoek, en de scanners gaan al loeien van mn beugels in m'n BH. Ik mag nog geen CD'tje meenemen met zijn eigen muziek, een DVD speler is al helemaal uit den boze natuurlijk. Alles word tot op de centimeter gecontroleerd voordat ik binnen ben. Ik begrijp hier werkelijk helemaal niks van dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BQ24, zit het verschil niet in het feit dat Koos H in een tbs kliniek zit ipv een gevangenis.
Wat overigens niet terecht is hoor dat hij daar zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nelly3, ja dat zal het zeker zijn. Maar zoals je zegt, hij hoort daar helemaal niet.
Waar ik zo van baal is dat heel Nederland nu weer roept: "zie je wel de gevangenis is een hotel met alle luxe" en daarmee het vooroordeel onterecht wordt bevestigd. Hier laat men een "cel" zien die geen enkele overenkomst vertoont met de doorsnee cellen, behalve dan de tralies voor de ramen.
Deze man is veroordeeld tot levenslang. We hebben de maatschappij beschermd door hem zijn vrijheid. Ik schrik niet van de 'luxe' in Koos H zijn cel. Een douche, wc, keukentje en tv moet kunnen. Ik vind zelfs dat iemand die langdurig opgesloten zit een pornofilmpje moet kunnen zien. Maar ik vind wel dat deze gek nooit meer moet vrij komen, en kan me goed vinden in de levenslange veroordeling. Er gaat in dit geval dus helemaal niets fout, behalve dat een Peter rdv geld moet verdienen aan een ander zijn ellende door een programma uit te zenden met een toegevoegde waarde van 0.