Zijn er meer jongetjes dan meisjes misbruikt door priesters?

Ik lees meer over het misbruik van jongetjes dan meisjes. Waardoor komt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Omdat er vroeger meisje en jongens kostscholen waren
en jongens kostscholen werden geleid door paters en priesters.
Terwijk de meisjes kostscholen geleid werden door nonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang de kerk niet alles verteld zal dat een kerkelijk geheim zijn tot alle jongens en meisjes aangifte hebben gedaan.
Maar wat je zo hoort en leest zijn de jongens in de meerderheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook wel meisjes misbruikt, alleen schijnt die groep nog in de minderheid te zijn.
De nonnen hadden ook wel losse handjes.
Ik heb laatst nog een artikel gelezen van een vrouw die als meisje door nonnen misbruikt was.
De details zal ik achterwege laten, die zijn te afschuwelijk om hier te vermelden.
Ik vind het vreselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de antwoorden over jongens en meisjes van mijn voorgangers zijn er ook verschrikkelijke verhalen over het misbruik van nonnen. Of het waar is weet ik niet, maar ik hoorde dat zelfs de babies die in de tijd geboren werden bij de nonnen ingemetselt werden in de muren van het klooster. Zo was er geen bewijs meer dat de nonnen zwanger geraakt waren.

Toegevoegd na 4 minuten:
meer verhalen over misbruik op de volgende site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er destijds gebeurde, gebeurde vooral op jongensinternaten, een seminarie, waar jongetjes opgeleid werden tot priester. Het was voor ieder katholiek gezin een eer, als een van de jongens priester werd.
Daarom werden er zo veel jongens naar kostschool gestuurd.
Meisjes werden veel minder vaak weggestuurd. Die hield je gewoon thuis om lekker mee te werken.

Meisjesinternaten waren er wel. En daar zal ook wel het een en ander gebeurd zijn. Maar de meisjes van toen zijn oude vrouwen geworden en die praten er nog minder makkelijk over dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de kostscholen die door priesters werden geleid zaten doorgaans alleen jongens.
En ook waren de misdienaartjes tot nog niet zo heel lang geleden alleen jongens.