Welke gedetineerden worden het meest gehaat/bedreigd in de cel door mede-gedetineerden ?

dan denk ik aan moordenaars, drugsdealers, diefstal, pedofielen, ontvoering, verkrachters,... maar wie zal het minst gemakkelijk hebben in de cel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Pedofielen en verkrachters worden het meest gehaat en bedreigd in de cel. De volgende categorie zijn moordenaars.

Misdaad is in de ogen van velen een soort spel, waarin het doel is uit handen van politie en justitie te blijven. Pedofielen, verkrachters en moordenaars hebben echter zo veel schade aan hun slachtoffers berokkend dat van een spel natuurlijk geen sprake meer kan zijn. Mede-gedetineerden kunnen voor dat soort mensen zeer weinig respect (meer) opbrengen.
Antoni
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een kennis van mij is cipier en vertelde exact hetzelfde.
Plus !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een vreemde zin in de bron: "Ze staan onder de vrouwenverkrachters, witwassers en moordenaars." Witwassers? In het zelfde rijtje als moordenaars en verkrachters?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, en ik denk dat de pedofielen nog meer worden gehaat dan de verkrachters..
De meest gehate zijn ex politie agenten , verklikkers , pedo's met moord en ja het interesseert hun voor de rest niet . De gene met de meeste status zijn witteboorden op lichters , afpersers , internet fraudeurs die banken hebben gehackt , moordenaars die doodslag pleegde omdat ze vonden dat ze gelijk hadden , dus iemand had hun kind wat aangedaan of ze werden geript en dan de persoon terug gepakt dan ben je daar een held voor zo ver dat daar wat waard is . Romantiseer het niet het is een droevige situatie met allemaal ellende bij elkaar .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja de meest bedreigde zijn de zeden delinquenten . Dat zijn vaak niet van die gewelddadige types dus een makkelijk slacht offer . En ja criminelen pakken graag kwetsbare mensen . Er is geen rechtvaardiging voor om iemand nog eens extra te straffen en af te persen het interesseert ze niks wat iemand gedaan heeft meestal , ze zoeken gewoon slacht offers.
Kristal
9 jaar geleden
Je reactie verbaast me, zijn zedendelinquenten geen gewelddadige types? Kan je uitleggen hoe je dat bedoelt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De verkrachters zijn zeker gewelddadig . De pedo's komen vaak nogal weifelend en zwakjes over en maken vaak niet deel uit Vd zgn zware jongens . Ja ik vind het wel een zeer verwerpelijke situatie dat wat pedo 'S uitvreten en dat zou je ook een soort geweld kunnen noemen .
Kristal
9 jaar geleden
Zou je in dat geval misschien van passief geweld, of manipuletend geweld kunnen spreken?
Hoewel ook pedofielen verschillen natuurlijl. De één verleidt een kind met lekkers en de ander neemt met geweld wat hij wilt.