Bij mij in de buurt is er een school feest en vroeg me me af . Is dat enkel voor mensen die op de school zitten of is dat ook voor buiten staanders ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
een schoolfeest is voor de leerlingen van de school.

Het beste antwoord

Schoolfeesten zijn in principe alleen voor leerlingen van de school. Soms zelfs voor een bepaald deel van de leerlingen, bijvoorbeeld alleen bovenbouw of onderbouw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij sommige schoolfeesten is het toegestaan een introducé mee te nemen, maar dan moet er meestal vooraf een kaartje voor hem.haar gekocht worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar je kunt het begrip "schoolfeest" ook breder bekijken. Hier was bijvoorbeeld laatst een feest ter gelegenheid van de opening van een nieuw schoolgebouw. Behalve leerlingen waren ook omwonenden welkom. Zij waren wel vooraf uitgenodigd.

Je kunt er dus vanuit gaan dat als je niet bent uitgenodigd, het feest voor jou niet toegankelijk is.
bamibal