Als je niet toevallige getapt wordt door de politie of een andere opsporingsdienst die dan meeluistert als je de tiplijn belt is de tiplijn 100% anoniem.

Het geval was echter dat er een misdrijf had plaatsgevonden er een bepaalde vrouw was die de politie als mogelijke getuige op het oog had en in de politiestaat waarin wij leven werd deze mogelijke getuige afgeluisterd.

Toen de vrouw, die inderdaad getuige was geweest de tiplijn belde werd door de telefoontap haar identiteit bekend.

Er is voorzover ik weet naderhand overlegd over hoe dit in de toekomst te voorkomen valt, wat daaruit is gekomen is mij een raadsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

niet 100 %, je kan getapt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent totaal anoniem tot je dingen over jezelf verteld. Hoe meer je verteld, hoe minder anoniem wordt je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo anoniem als dat je de organisatie waar je aan tipt vertrouwd.
Als je anoniem tipt zorg je er eigenlijk zelf voor dat je anoniem blijft door alleen de tip te geven en geen identiteit.
Welk middel je hiervoor gebruikt moet je ook goed bedenken. Een telefoon hoeft niet anoniem te zijn en andere media ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Totaal NIET.

Bij die PeterRdeVries was een vrouw die nadat ze ophing door de politie gewoon werd teruggebeld.

Zo anoniem ben je bij de politie.

Dus pas op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet!

Volgens mij kun je niks nog anoniem doen en kunnen ze alles volgen als ze echt willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is 100% anoniem,zolang je maar niet met je eigen telefoon belt.Je nummerweergave uitzetten heeft hier geen zin,dat is nutteloos.
Dit is mij verteld door een advocaat,en niet door dick advocaat.