Hoe kan ik in contact komen met mensen die in Amerika wonen?

Ik moet een project voor school doen waarbij ik twee mensen moet interviewen over de wapenwet in Amerika. Nou leek het mij erg leuk om iemand te interviewen die daadwerkelijk in Amerika woont.

Helaas kent niemand in mijn omgeving iemand die in Amerika woont, dus ik vroeg me af of ik ook via internet met iemand in contact kan komen, die ik dan een lijstje met vragen stuur en die vervolgens een mailtje met antwoorden terug wilt sturen.

Hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb geen idee hoe ik ooit met Amerikaanse mensen in contact moet komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Facebook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Facebook mensen zoeken en een bericht sturen. Met een korte vraag.
Heb ik ook eens gedaan werkte goed weten ze ook met wie ze spreken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik weet toch niet of die personen in amerika wonen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal staat er wel
Een woonplaats vermeld. Ik heb toen de tijd mensen gezocht via Facebook universiteit Maryland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was in MIJN schooltijd een behoorlijk hachelijke opdracht, waar je weken mee bezig was. Maar in het Internettijdperk lijkt het me een wat overbodige vraag : Internet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet bellen is heeeel duur, ik zou skypen

Het beste antwoord

Behalve een post op een forum, is het gebruik van sociale media is een andere mogelijkheid. Denk aan Youtubekanalen van mensen die een maatschappelijke boodschap hebben. Die staan in veel gevallen vast wel open voor een interview met Nederlandse scholieren.

Facebook is vanzelfsprekend ook een mogelijkheid, maar wellicht dat het lastiger is om daar geschikte mensen te vinden. At random natuurlijk wel, maar iemand die regelmatig iets over maatschappelijke onderwerpen te zeggen heeft (waarvoor Youtube een beter medium is dan Facebook), kan voor een interview wellicht interessanter zijn.

Maar wanneer je echt iemand wil hebben van een mening/belangen-vertegenwoordigende organisatie is Facebook wellicht de beste manier.

Een andere manier is om via sites en blogs die maatschappelijke onderwerpen bespreken en de mogelijkheid bieden comments te plaatsen gewoon mensen te contacteren. Ze hebben vaak een email-adres ingevuld voor dat profiel.

Overigens woont een vriend van me momenteel ook in Amerika. Alleen is hij wel gewoon Nederlands. Die staat op zeker open voor een interview via mail of telefoon. Als het om maatschappelijke onderwerpen als de wapenwet, is hij echter wel vrij links ingesteld (zoals de meeste Nederlanders), dus echt een ander antwoord dan van de gemiddelde Nederlander zul je van hem niet krijgen. Laat maar weten als je zijn gegevens wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, ik heb succesvol iemand op youtube benaderd.

Andere antwoorden (2)

Je kunt een Amerikaans forum zoeken en daar vragen of ze mee willen helpen, wat je ook kunt doen is een forum zoeken voor Nederlanders die in Amerika wonen. Zij kunnen antwoord geven of ze kennen wel iemand die jou antwoord wil geven.

Bijv hier:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=42096
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?126228-nederlanders-in-Amerika
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt natuurlijk ook chat sites zoals chatroulette
(ik raad wel aan om alleen chat te kiezen geen webcam dan zie je vaak dingen die je niet wilt zien) maar het is een snelle manier veel amerikanen zitten daar