Brand in de straat, wat moet ik als huiseigenaar doen?

Goedenavond, ik ben een verhuurder van studentenwoningen. Er is brand in mijn straat, maar gelukkig niet op mijn adres. De brandweer heeft wel de straat afgezet.

Ben ik verplicht een te actie ondernemen voor mijn bewoners? Ik heb voor zover nog geen schade.

mvg,

Toegevoegd na 2 minuten:
Het huis van de buurman staat in brand en dit grenst aan mijn huis

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

U moet de aanwijzingen van de brandweer opvolgen, feitelijk voor de acute situatie niet meer dan dat. De brandweer voert in deze situaties het commando.

U kunt natuurlijk alvast de huurders, voor zover zij niet thuis zijn, proberen telefonisch te bereiken. Dan kunnen ze, zodra daar toestemming voor is, zo snel mogelijk overgaan tot het opnemen van schade (bv door water) en hun verzekeringen inlichten.