Ik erger me altijd aan mensen die op straat spugen, zou hier niet een verbod (boete) voor moeten komen?

Net zoals met wildplassen...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Natuurlijk moet het niet verboden worden.
Net zomin als schreeuwen, geen voorrang geven bij de kassa, of lawaai maken met je scooter verboden moet worden.

Hoe asociaal mensen zich gedragen is te wijten aan hun opvoeding.
Als je die verantwoordelijkheid uit handen van de opvoeders haalt, en neerlegt bij de wetshandhaver, dan is het einde natuurlijk zoek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ook al. Nog even en we mogen in Nederland helemaal niets meer. Vind dit wel erg ver gaan hoor. Begrijp wel wat je bedoeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het niet, moeilijk te controleren en te handhaven. de politie heeft momenteel wel belangrijkere dingen die aangepakt moeten worden.

En soms vliegt er weleens een vlieg in je mond, of heb je opeens echt een vieze smaak in je mond, wat is er dan zo erg dat je op straat spuugt?

Netjes is het niet, maar ik denk niet dat je het moet verbieden..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja want het is ranzig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, terecht. Dit is zo vulgair en onhygienisch. Dit was in de jaren vijftig uit den boze.Dit heeft met funfdamentele opvoeding te maken. Dit heeft met respect voor de anderen te maken.Doe het in de natuur, in de toilette, maar niet in een drukke straat .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het eens dat je zoiets niet doet in een drukke straat, maar kom op spugen op straat? Mensen er zijn ergere dingen, wat dacht je van blikjes frisdrank etc. Plastic flesjes.. maak je daar maar drukker om. voordat een blikje van straat is geroest. zijn we al weer een halve eeuw verder. spuug daar in tegen is na een regenbui al snel weg. of naar een warme dag ;).. erger me er niet zo aan. behalve bij bushokjes of andere plekken waar je moet wachten op diensten oid. maar gewoon op de straat, in de bosjes etc etc geen punt imo
Is daar ook geen tv spotje van?
"Onopgemerkt worden we steeds asocialer..."

Ben het volkomen met je eens! Spugen op straat, stoep et cetera is ranzig. Helemaal als je straks met je slippers / sandalen over straat gaat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Post 'm hier ook wel ff

Ik ben het eens dat je zoiets niet doet in een drukke straat, maar kom op spugen op straat? Mensen er zijn ergere dingen, wat dacht je van blikjes frisdrank etc. Plastic flesjes.. maak je daar maar drukker om. voordat een blikje van straat is geroest. zijn we al weer een halve eeuw verder. spuug daar in tegen is na een regenbui al snel weg. of naar een warme dag ;).. erger me er niet zo aan. behalve bij bushokjes of andere plekken waar je moet wachten op diensten oid. maar gewoon op de straat, in de bosjes etc etc geen punt imo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is al niet mogelijk de mensen te bekeuren, die rotzooi op straat achter laten, ondanks het feit dat dit verboden is, laat staan dat je mensen kunt bekeuren, die op straat spugen.
In dat perspectief gezien, lijkt het me belangrijker dat we de rotzooi eerst aanpakken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe is normaal zeg :p zou er niet een verbod moeten komen op mensen die zeuren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst maar eens de beschikbare politie-capaciteit gebruiken om die kids hard aan te pakken die snoeppapiertjes en sigarettepeuken zo op straat flikkeren. Want dat kan soms eeuwig duren voordat dat weg is uit 't (leef)milieu. Spuug is zo weg (maar wel asociaal, maar heeft niet de prioriteit).