Waarom zijn er zo weinig winkels waar men voor mensen die linkshandig zijn spullen kan krijgen.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben zelf linkshandig, maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit behoefte gehad aan een linkshandige wat-dan-ook. Van linkshandige vulpennen heb ik nooit een voordeel kunnen ontdekken, met linkshandige scharen kan ik helemaal niet knippen, mijn normale horloge zit prima om mijn rechterpols, patatvorkjes met snijkant draai ik gewoon om (net als de schaar eigenlijk). We leven nu eenmaal in een rechtshandige wereld, en van kinds aan aan leer je daar mee omgaan. Niet voor niks vind je in creatieve sectoren veel linkshandige mensen : die zijn gewend voortdurend oplossingen te zoeken voor de kleine probleempjes waar ze tegenaan lopen. Zo veel, dat de meeste eigenlijk helemaal geen probleem meer ZIJN.
Zelfs om nog linkshandig te leren breien ben ik al te oud ; ik brei gewoon rechts-met-de-linker-hand en dat gaat prima.
Zou er dus een winkel met linkshandige spullen zijn, dan vrees ik dat de klandizie best wel te wensen overlaat. Tenzij je vanaf nu linkshandige kinderen van jongs af aan met uitsluitend linkshandige voorwerpen leert omgaan. Maar dan moeten ze altijd overal hun eigen spulletjes mee naar toe sjouwen, en dat is helemaal niet zo handig meer.

Er is er trouwens wel (minimaal) 1 online, mocht je echt
zwaar behoefte hebben aan een linkshandige kurkentrekker, rolmaat of portemonnee. Wel allemaal vreselijk leuke hebbedingetjes trouwens voor een linkshandige jarige.

Toegevoegd na 53 seconden:
Vergeet even te zeggen dat ik wel een symmetrische trackball-muis heb die ik linkshandig gebruik. Dat dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van ook een linkshandige..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van een linkshandige die zelf dit antwoord had kunnen typen (behalve die laatste toevoeging, want die gadget heb ik dus niet)

Andere antwoorden (5)

Omdat er in verhouding ook weinig linkshandigen zijn misschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste linkerts zichzelf al hebben aangeleerd om met de rechtserts-spulletjes te werken. Dit omdat er gewoon veel meer rechtserts zijn.
Dus dan blijven alleen de spulletjes over die anders echt lastig te bedienen zijn voor linkerts: scharen en muizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De markt voor linkshandige producten is klein; Hierdoor kunnen maar weinig winkels leven van het marktaandeel linkshandigen en is de dichtheid van winkels voor linkshandigen laag. kwestie van vraag en aanbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te weinig vraag naar, dus incourante voorraad.
Het klinkt onaardig maar zo werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk als linkshandige ook dat je veel dingen rechtshandig gaat doen of aangeleerd wordt.

Daarom hebben wij als linkshandige minderheid weinig behoefte aan aangepaste producten.