Waarom moet de muziek vaak zo hard op een feest?

Vaak ontmoet je op feesten mensen die je lang niet hebt gezien en gesproken. Maar een gesprek is haast onmogelijk omdat je elke zin in iemands oor moet schreeuwen om boven het geluidsvolume uit te komen.
Ik erger me daar vreselijk aan. Wat kun je er nog meer aan doen dan vroegtijdig naar huis gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (15)

Helemaal waar! Als je geuk hebt duren de pauzes een beetje lang zodat je dan wat bij kunt praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeugd word steed dover door de harde muziek dus het moet steeds harder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je die mensen lang niet hebt gezien kan je ze mischien een keer bij je thuis uitnodigen zodat je dan lekker rustig bij kan kletsen, en op het feestje dan maar gewoon wat lol maken zeg maar,
ik heb er zelf ook een hekel aan hoor meestal versta ik de helft niet van wat mensen zeggen
14 jaar geleden
wellicht kun je voorstellen ergens anders samen te komen. Jij komt op een feest misschien om te socializen, anders komen er om los te gaan op de muziek, en dat gaat het best als deze lekker hard staat.
Je kunt ook een rustiger plekje opzoeken waar de muziek niet zo hard klinkt om daar te praten met mekaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welkom in het aso tijdperk.

Ligt trouwens niet aan de jeugd.

De ouders zijn diegenen die de geluidsknop vol open zetten. Kijk maar eens bij een braderie of sportevenement.

De jeugd kopieert dit alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muziek wort hard gezet zodat de muziek overheerst.

Opsommige feesten is het ook zo dat de massa de muziek (bass) wilt voelen alsware.

Er zijn zelfs discotheken die een meetrillende vloer hebben zodat het lijtk dat dit door de muziek komt. Zij hebben dan als voordeel dat ze de muziek zachter kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk om te horen..
Ik ken wel die trilvloeren die speciaal zijn voor doven en slechthorende.
Door het ritmisch trillen van de vloer, voelen zij dan het ritme, zo kunnen ze dan ook dansen op muziek. +
Omdat mensen op harde muziek nou eenmaal makkelijker bewegen/dansen dan op zachte muziek.

Maar het is inderdaad erg irritant om zo een gesprek te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het je al ooit opgevallen dat als het geluid zo hard staat dat daardoor je eigen territorium krimpt... Door het geluid kun je anderen toelaten in je territorium wat je zonder geluid niet kunt... Dat brengt dan intimiteit... Want daardoor kun je onbeschaamd in de levenssfeer van een ander binnendringen zonder dat je risico loopt... Dat is de reden van die harde muziek...

Loop je tegen de beperkingen aan die het geluidsnivo, dan kun je die ander uitnodigen, naar een andere omgeving... Het voordeel dan is weer, dat die ander echt contact wil met jou in die andere plek, en als die dat niet wil, dan weet je dat die ander niet geïnteresseerd is in je, dan kun je je rustig vol laten lopen met drank en kun je eindelijk gaan genieten van die snoeiharde klote-muziek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan horen de mensen zichzelf niet denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muziek staat zo hard omdat deze de basis vormt voor het feest. Je komt voor de muziek, om lekker te dansen en je op muziek uit te kunnen leven.
Als je dan oude bekenden ontmoet kun je ergens een wat rustiger hoekje opzoeken om even bij te praten, of je gaat met elkaar ergens anders heen.
Als je niet van dansen en uitgelaten gedoe houdt ga je automatisch al niet naar dat soort feesten, en zoek je de kroeg op om te kletsen, of spreek je af bij mensen thuis.

Toen ik nog jong was ging ik best vaak uit, en stoorde mij de harde muziek helemaal niet. Nu ik wat ouder ben vind ik een goed gesprek belangrijker. Dus het is maar waar je voor kiest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt allemaal niet zoveel uit, want stel: de muziek staat zachtjes te spelen op de achtergrond, naarmate de avond vordert en de drank vloeit, hoe harder er geschreeuwd word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb eens een onderzoek gelezen waarin beschreven werd hoe het volume en tempo van de muziek in direct verband stonden met hoeveel er gedronken werd. Tot op een bepaald niveau was het: hoe harder en hoe sneller, hoe meer er gedronken werd.
Dit wisten kroegen en clubs waarschijnlijk niet toen ze jaren geleden begonnen met die harde muziek, maar wellicht is het nu een reden om er niet mee op te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de meeste mensen, denk ik, niet speciaal op een feest komen om eens rustig bij te kletsen. Vaak is het zo dat ik op een feest kom om het gezellig te hebben en ondertussen naar goeie muziek te luisteren. als ik iemand zie die ik al lang niet heb gesproken en bij wil kletsen, dan maak ik daar wel een afspraak mee voor later.

Muziek brengt denk ik een hele informele sfeer.

Tjah het zal misschien zijn dat ik er zo mee opgegroeid ben, maar ik vind het best wel normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn neurologisch snel verslaafd aan dreunende geluiden. Bovendien is het dan makkelijker om met een vreemde te dansen, je hebt alleen je non-verbale communicatie nodig.
Ik kan me ook voorstellen dat je als DJ (of andere vorm van muzikant in disco's ed) voortdurend over je eigen gehoorsgrens heengaat. Dat is ook het lot van veel orkestmuzikanten. Je word gewoon steeds dover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten helemaal van de kaart worden.
En dat harde muziek is de beste manier daarvoor...