Waarom zijn Surinaamse mensen zo bezig met zangvogels? naar ik aanneem? zie toelichting;

Het is me een aantal keren opgegevallen in a'dam zuidoost bijv dat er diverse mensen zijn met zangvogels en de verkoop daarvan. Ook was ik laast in een dierenwinkel en ook daar ging het over de zangcapaciteiten van een vogel (helaas te weinig tijd om het na te vragen) Hebben Surinaamse mensen daar wat mee??

Toegevoegd na 6 minuten:
bedankt voor de plus maar ik zie nu dat ik blijkbaar 2 vragen in een heb gesteld......
MNaar goed ben nog steeds benieuwd, heb me zelfs laten vertellen dat het een cultuur is onder Surinaamse mensen (qua volume en zangkracht enzo?}

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

In Suriname is het houden van zangvogeltjes (met name kanaries) een hele populaire hobby. Er worden allerlei wedstrijden georganiseerd voor de mooist zingende vogel. Surinamers die naar Nederland komen, blijven dat hier ook doen, als onderdeel van hun cultuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Het juiste antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat leuk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel duidelijk antwoord, met name door de video!!

Andere antwoorden (3)

Omdat mensen afkomstig uit Suriname nog (een beetje) binding hebben met natuur! Onze kinderen gaan d'r vanuit dat eieren uit de supermarkt komen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag! Mijn Surinaamse buurman vroeger had ook iets met zangvogeltjes.

Misschien heeft het iets met een soort heimwee te maken; in Suriname komen veel tropische kleurrijke vogeltjes voor die vaak ook mooi zingen.

Net zoals mensen vaak eten klaarmaken uit hun geboorteland of -streek, om zo een stukje van 'thuis' te kunnen beleven, zullen mensen zich ook aangetrokken voelen door dieren (en geluiden) die hun herinneren aan een land waar ze van houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 ik geloof niet dat het alleen te maken heeft met heimwee. Ik heb meer gehoord over een bepaalde competetie qua uiterlijk of zangcapaciteiten geloof ik. Als er een Surinaamse GV-er is met meer kennis dan hoor ik dat graag. (Anders stap ik op een andere halte een keer uit richting zuidoost en vraag het gewwon eens)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat met die competitie is misschien wel een soort nationale sport of zo.
Hier in het Oost'n (en misschien ook wel op andere plaatsen in NL) worden heuse hanen-kraai-wedstrijden gehouden :-)
Echt een cultureel verschijnsel dus.
Volgens mij is het antwoord simpel. Surinaamse mensen weten dat ze met het kweken van vogels veel geld kunnen verdienen (gokken, kopen en verkopen, etc.)
Vooral een goede twatwa kan bedragen opleveren waar je van achterover valt.