Zijn er naast Nederland ook ander landen waar mensen hun zwemdiploma kunnen halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Dit is zeker het geval. In vele, vooral Europese landen, is het ook mogelijk om een zwemdiploma te behalen.

In Europa kunnen kinderen in onder andere Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk hun zwemdiploma halen. Het is wel zo dat kinderen hun diploma vooral op school halen (schoolzwemmen). In vergelijking met Nederland hebben in het buitenland veel minder kinderen een zwemdiploma. De regering staat daar ook minder achter deze regelgeving. Misschien komt het dat ook wel omdat in de Europese landen waar wel zwemdiploma's worden uitgereikt, veel minder water is.

Ook buiten Europa worden zwemdiploma's toegekend. In bijvoorbeeld Canada en de Verenigde Staten is het mogelijk om een diploma te halen. Dit gebeurt in verhouding maar weinig. Vooral door de rijkere klasse worden kinderen naar zwemles gestuurd.

Het enige land buiten Europa en Noord-Amerika waar met zekerheid over bekend is dat zwemles mogelijk is, is Singapore. Ze hebben daar net als in Nederland diploma's die lijken op de diploma's A,B en C, maar dan wordt het ZwemVeiliger 1, 2 en 3 genoemd. Daarnaast zijn er nog drie extra niveau's, de zogenoemde Bronzen, Zilveren en Gouden diploma.

Ik hoop dat u hiermee meer inzicht hebt gekregen in zwemlessen en -diploma's in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u :)

Andere antwoorden (1)

Ja hoor die zijn er. Je kunt meer lezen in de engelse link uit de bron.