Hoe treedt een arrestatieteam in actie?

Ze weten dus waar een verdachte zich bevindt op een gegeven moment. Gaan ze met hun massa op hem afstormen? Is het altijd deur inbeuken met stormram en binnenvallen met getrokken vuurwapens? Wat doen ze precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo verwacht u een inval dan?

Antwoorden (2)

het beste moment wordt uitgekozen. zo kan net zijn dat een aanhouding niet direct wordt uitgevoerd, omdat de omstandigheden niet goed genoeg zijn. bijvoorbeeld er zijn teveel mensen in een pand, teveel omstanders etc.

kan dus zijn dat een observatieteam (ot) de verdachte eerst in de gaten houdt, en wanneer er een geschikt momnet zich voordoet, dat het arrestatieteam (at) in actie komt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het juiste moment kiezen is erg belangrijk.
Dat ligt helemaal aan de situatie.
Is er iemand in gijzeling? Zijn er alleen mensen aanwezig die allemaal aangehouden moeten worden? Is er een reden om aan te nemen dat een pand gebarricadeerd is, of dat degenen die gearresteerd zouden moeten worden gewapend zijn?
Welke mogelijke vluchtwegen zijn er van binnenuit?
Soms zie je dat domweg de deur ingebeukt wordt en het team naar binnen gaat - liefst via alle in- en uitgangen die er zijn.
Soms zie je dat het team zichzelf naar binnenlaat via het dak.
Ze zullen zich bekend maken als politie en proberen met zo min mogelijk gedoe de beoogde persoon/personen te arresteren en af te voeren naar een arrestantenwagen.