Mag je een kind van bijna 13 alleen thuis laten?(zie toelichting)

het kind is bang voor geesten,maar ik wil ook een een keer alleen met mijn vriendin uit maar ze is bang voor de jeugdzorg vandaar mijn vraag

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kinderrecht gaat altijd uit van het belang van het kind. En als een kind echt angst heet om alleen thuis te zijn..kun je het 'alleen laten' aanmerken als een vorm van verwaarlozing van dat kind. Zelfs kun je..als het bijvoorbeeld om een bestraffing van dat kind gaat..dit als een vorm van mishandeling beschouwen. Ik denk dat je wèl een keertje een avondje met je vriendin uit kind gaan maar..dat je dan wèl moet zorgen dat het kind aan de zorgen van een aan haar/ hem bekende oppas wordt toevertrouwd. Ik denk dat je vriendin terecht bang is voor de reactie van jeugdzorg is..maar feitelijk mag dat niet de eerste drijfveer zijn..maar de liefde voor het kind. Groet, Ton

Ja hoor, dat mag zeker. Je moet jezelf alleen wel afvragen of het verstandig is en of jij wel lekker uit kunt gaan met je vriendin als je weet dat je dochter thuis mogelijk in paniek is omdat ze een geest heeft gezien. Ik zou mij er niet lekker bij voelen, maar er is niemand die jou dat gaat verbieden.

Een kind van 13 die bang is en toch alleen thuis laten? Jammer genoeg is er geen wet die dat verbiedt. Ik hoop dat jouw vriendin voor het kind kiest.

Normaal gesproken moet een kind van dertien alleen thuis kunnen zijn. Dat heeft niets met Jeugdzorg te maken. Als je haar van telefoonnummers voorziet, en er is ergens een buur waar ze in geval van nood heen kan gaan, moet dat kunnen. Hoe komt dat kind aan die geesten? Je moet haar leren dat er geen geesten zijn. Alleen wat je ziet is er. Wat je niet kunt behappen of begrijpen, is fantasie of onwerkelijk. Leer haar te vertrouwen op de realiteit. Houd je mobiel aan, en bel haar een paar keer op een avond, dan moet het wel gaan.

Je kan ook bijvoorbeeld aan de buurvrouw vragen of ze af en toe even langs komt en kijkt of alles in orde is. Anders kan je altijd nog een oppas regelen, al weet ik niet of een kind van 13 dit nog leuk vindt.

Je mag het wel, maar het is onverantwoordelijk, als het kind in paniek raakt en er is niemand thuis, kunnen er vervelende dingen gebeuren, wat is het nou voor moeite om een oppas te regelen, een tante, oom, opa of oma is vast bereid bij het kind te blijven. Ik vind het vreemd dat jullie hier zelf niet aan denken.

NEE: Zie ook de link Zoals daar ook staat: normaal kraait er geen haan naar maar er IS een wet die verbiedt dat je kinderen alleen laat. Gaat het fout kun je JAREN celstraf krijgen. Wat ik zo snel niet kon vinden is tot welke leeftijd dit geldt, mogelijk niet tot 18 jaar (maar dan misschien wel tot 14, daarboven mogen kinderen ook beslissen over bepaalde dingen) Maar zoals gezegd, in principe kom je er vast mee weg. Maar zou je het KUNNEN? Ik zou niet van mijn avond uit kunnen genieten als ik wist dat mijn kind zich niet fijn voelde. En ik geloof er niet in dat het "dan maar moet wennen" op die manier (maar dat is persoonlijk) Zou ze niet een keer bij een vriendinnetje kunnen logeren? Dan heb jij rust en je weet dat ze veilig zit

Bronnen:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binn...

Het is natuurlijk fijn dat jij met je vriendin uit wil zonder haar, maar vertel haar dan dat ze een vriendinnetje thuis uitnodigt om te logeren en dat ze er dan een feestje van maken thuis, DVD kijken of gewoon spelletjes of hobby-en, dan voelt zij zich ook minder angstig. Aan die angst zou ik trouwens wel eens mee naar de huisarts gaan, als zij bang is voor geesten dan moet ze daar snel vanaf komen, ze is nu 13 maar over een jaar of 7 wil ze misschien op zichzelf wonen of samen wonen en dan wil ze er toch wel vanaf zijn lijkt mij. Succes.

Als een kind nog geen 13 is en ook nog bang, zal ik niet lekker weggaan. Kan ze niet een nachtje bij een vriendinnetje logeren...of bij een familielid ? Dan heb je zelf ook een gezelliger avond. Officieel zal het misschien wel mogen, maar je kunt het toch niet maken als ze bang is ?

Goedendag, ik, Paternostri, ben een geestelijke uit de parochie van Staat Sancti. Ik heb vele kinderen geraakt/geholpen om van deze kwaal af te komen. Om nu in te gaan op uw vraag: De jeugdzorg bestaat enkel en alleen uit een stel werkschuwe hippies die u bang proberen te maken maar verder geen autoriteit hebben. De geesten echter zijn het probleem. Uw kind zegt geesten te zien, maar er bestaat een reeële kans dat deze geesten creaturen van SATAN zijn. Hij die niet genoemd mag worden probeert door middel van deze monsters uw kind te indoctrineren. Ik heb door de tijd heen, een ritueel ontwikkeld wat zich al vele malen heeft bewezen en een uitstekend middel te zijn om voor eens en altijd van deze geesten af te komen. Mijn methode is voor de niet gelovigen iet wat 'apart' maar als u uw kind eindelijk alleen thuis wilt laten dan voert u het volgende ritueel uit: Uw besprekelt de tafel met verwarmd water op precies 72 graden celsius. U staat met uw kind rondom de tafel (Uw rug moet naar het westen gedraaid zijn) en jullie spreken gezamelijk de volgende spreuk uit:' Periculum veritus,ut erat SATAN praeceptum corpus Christi tragulam mittit. Tum quidam ex equitibus expellere demonum'. Nadat u deze spreuk gezegd hebt, is het huis ontruimd van geesten. Laat uw kind nu 7 uur slapen, precies. De 7 uur staan voor de heilige triniteit en de 4 elementen. Dit zal zijn geest zuiveren en u kunt hem nu gerust een nacht alleen laten. Ik wens u veel succes. Met vriendelijke groet, Paternostri

ik ben 13 en ik blijf wel vaker alleen een avond thuis. en als ze bang is kan ze ook gewoon een film gaan kijken. het is in ieder geval wel mogelijk om iemand van 13 alleen thuis te laten. :P

Als ze bang is, is het juist verstandig om haar alleen te laten zo zal ze meer zelfvertrouwen krijgen en erachter komen dat er geen geesten zijn.

Vraag anders of er een vriendinnetje bij der misschien kan komen logeren of op bezoek. dan is ze minder bang. en ja het mag. ik ben zelf 14. en op me 12e moest ik soms alleen thuis zijn. ik was vroeger oook bang voor geesten maar nu niet meeer. ik was altijd bang van elk klein geluidje... maarr nu niet meeer.. uiteindelijk besefte ik dat er niks was.. en het geen zin had om telkens bang te zijn van elk geluidje. nu gaat alles goed. maarr het staat niet in de wet dus ze mag opzich alleen thuis blijvene n als ze bang is dan laat je maar een vriendin bij haarr komen logeren. Off Doe de tv aan. dan is het minder eng. ;) x

Dit wil je denk niet horen. Maar een kind van 13 die bang is laat je toch niet alleen thuis?Je kan toch een oppas verzorgen of zo iets?

Er zijn kinderen van 13 die voor het hele gezin zorgen, eten koken, verhaaltje voorlezen, alles. Nou ja, alles? Ik denk, dat als je dit kind zo ontzettend kinderachtig behandelt, dit niet erg goed is voor het kind.

Mijn ouders lieten mij toen ik 8 was 's avonds alleen met mijn zusjes van 6 en 4. Zonder telefoonummers, dat had geen zin, want mobiele telefoons waren er niet. En ik moest dan ook de kolenkachel bijvullen. Het kan dus wel. Maar als "het kind van 13" in paniek raakt van geesten, dan moet de moeder wel voor oppas zorgen.

Zo te horen hecht ze erg aan haar moeder en heeft ze zichzelf allerlei angsten aangepraat. Daar moet ze echt mee aan de gang, maar dat gaat niet van het ene moment op het andere. Als ik het goed begrijp is jouw vriendin bang van Jeugdzorg. Is dat omdat er al eerder dingen gebeurd zijn die slecht waren voor haar dochter? Heeft ze een AMK? Dan moet ze ZEKER zorgen dat haar dochter haar vertrouwen in de wereld terug krijgt en zeker niet te lichtzinnig omgaan met de angsten van haar dochter. Eerst samen werken aan die angst van 'het kind', door bijvoorbeeld eens een keer een uurtje weg te gaan, en dat langzaam op te bouwen. Als dat goed gaat na een tijdje, kun je haar eens een avondje alleen laten (terwijl je zelf ergens in de buurt bent en mobiel bereikbaar bent). En als dat dan ook goed gaat, dan pas zou ik haar een hele lange avond alleen laten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100