Waarom begint mijn stem te trillen ( alsof ik moet huilen ) als ik een docent tegenspreek en krijg ik water in m'n ogen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Omdat de zenuwen maken dat je anders gaat ademen.
Als het goed is voelt je hele keel dichtgeknepen (en als je pech hebt slaat je stem over als je praat).

dit komt omdat je heel HOOG gaat ademen, ipv met je buik.

Als het goed is kun je dit ook voelen. Als je heel ontspannen bent en je legt een hand op je buik voel je die heen en weer gaan. Ben je gespannen beweegt je buik bijna niet en adem je alleen met je keel/nek

Dat is dus ook gelijk de tip, ze zeggen niet voor niets: diep ademhalen, maar daarmee bedoelen, laten zakken tot buikademhalen, probeer het maar eens, als je het voelt trillen, gewoon stoppen met praten en focussen op je ademhaling, zou (iets) moeten helpen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat heb ik ook, ik krijg dat meestal omdat ik soms schrik van me eige reactie en ik soms bang ben voor de reactie die ik terug krijg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik ook. Als ik dan tegenspreek dan denk ik van zeg ik het wel goed enzo
Zenuwen, stress. Slaat op je stem. Spanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk omdat je inderdaad onderbewust bang bent of schrikt van dat je opeens de beurt krijgt.