Hoe leer ik om me zelfverzekerder op te stellen en snel vrienden te maken?

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ga op kickboksen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Posetief denken. Als je dat echt wil vrienden en zelfverzekerheid. Moet je posetief denken. Dan komt alles goed. Liefs kattje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schouders recht, en geen in elkaar gezakte houding. Durf mensen aan te kijken.
En glimlach veel! Dan glimlachen mensen uit een soort automatisme terug en is het makkelijk om verder contact te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om vrienden te maken is het belangrijk dat je in elk geval eerst voldoende zelfvertrouwen opbouwt om mensen aan te spreken, uit te nodigen, te bellen, en dergelijke dingen. Vrienden maken begint ook met kansen zien en initiatief durven nemen, of kansen zien en initiatief van anderen herkennen. Als je mensen kent maar je weet niet wat je moet zeggen, dan kun je gaan beginnen met oefenen in complimentjes geven.

Iedereen vindt het prettig om een compliment te krijgen, bijvoorbeeld 'wat heb je leuke schoenen aan' of 'wat kan jij mooi tekenen' of 'dat heb je goed gedaan.' Het maakt eigenlijk niet uit waar je een compliment over geeft, als het maar wel gemeend is en bij de situatie past. Als iemand positief reageert op het compliment, door je te bedanken of door een gesprekje met je te beginnen, heb je contact gelegd.

Anderen laten merken dat ze voor jou de moeite waard zijn om aandacht aan te geven, geeft anderen het gevoel dat ze waardevol voor jou zijn. Dat kan het begin van vriendschap zijn. Als je iemand leert kennen met wie het lijkt te klikken, toon dan interesse door het stellen van vragen. (Op welke school zit je of wat voor werk doe je? Wat heb je dit weekend gedaan? Welke muziek vind je leuk?) Je kunt enorm veel vragen bedenken die een ander de gelegenheid geeft om iets over zichzelf te vertellen. Je kunt op die antwoorden weer reageren door iets over jezelf te vertellen.

Geef niet te snel op. Soms moet je het een paar dagen later nog eens proberen. Eindig een email met een vraag, dat prikkelt anderen om direct te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om vrienden te maken:
vooral niet verlegen zijn. probeer een gesprek te beginnen, als je dat voor elkaar hebt, wees redelijk open. Ga vooral niet opscheppen ofzo, daar maak je niet echt vrienden mee. Als je vriendschap geeft, krijg je het ook wel.
Als je vrienden hebt ben je ook zelfverzekerder. je staat er niet alleen voor, Ook maak je met vrienden andere vrienden (bij mij in iedergeval wel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een vereniging of op een sport gaan, het verenigingsleven is vaak gezellig en mensen leren elkaar daar kennen. Als je een gesprek aangaat, open staan voor andere en geinteresseerd zijn/luisteren. Nooit gelijk over je eigen tekortkomingen of ellende beginnen. Of als je er tijd voor hebt, neem een hond. De hond kan je zekerder maken en vaak weten de baasjes zich te vermaken met gezellige gesprekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gwn open zijn en laten merken hoe je bent, dan kom je vanzelf mensen tegen van hetzelde 'type' en daar is meestal makkelijker mee om te gaan door oa. Gelijke interesses en humor, het is dan ook makkelijker om mekaar op de juiste manier te interpreteren (voorkomt misverstanden dus). Kortom, initiatief nemen om met mensen te gaan praten en tijd gunnen om mekaar te leren kennen (dus niet op het uiterlijk oordelen, sommige zijn veel chiller en anders dan hoe ze eruitzien).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je zelfverzekerd te kunnen opstellen moet je dat ook daadwerkelijk zijn.

Zelfverzekerdheid 'spelen/acteren' houdt namelijk niemand echt lang vol.

Dus lijkt het mij dat je vraag eigenlijk is..hoe je wat zelfverzekerder kunt worden..omdat je nu nog..heel veel beetjes onzeker bent.

Zelfverzekerdheid kun je bij jezelf aankweken door je zelfbewustzijn wat op te krikken. Dit kun je doen door het volgende:

Bekijk aan jezelf waarin je goed bent, wat jouw kwaliteiten zijn en bekwaam je nòg iets meer in je al sterke punten.

Leer overtuigd van jezelf te zijn en ook overtuigd te denken, zonder star te worden.

Durf ook gewoon zelfrespect te hebben..

Blijf ook altijd jezelf, ga niet naast je schoenen lopen èn ken dus ook je zwakke punten.

Treed onbevangen, vriendelijk alsmede respectvol je medemens tegemoet..

Wanneer je eenmaal echt zelfverzekerd bent geworden..durf je je ook kwetsbaar tegenover de buitenwereld op te stellen.

Als je je bovenstaande 'regels' eigen hebt gemaakt..volgen vrienden bijna als vanzelf..

Groet,

Ton