Hoe weet je of iets echt gebeurd is?

Ik hoorde dat er ambulance personeel was bedreigd, zo erg dat het personeel moest onderduiken.ik heb hier niets van in de krant gelezen. Hoe kan ik checken of dit echt gebeurd is?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het is in dit geval niet mogelijk om dit bij andere mensen te checken!

Toegevoegd na 22 minuten:
En ik kan het niet bij de bron navragen omdat ik niet weet of die betrowbaar is!

Toegevoegd na 1 dag:
Waarom ik dit wil weten: daar heb ik mijn eigen redenen voor, die hoef ik hier niet aan ene beantwoorder uit te leggen. Je hoeft niet te reageren; aan zulke antwoorden heb ik niets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt tegenwoordig snel getwitterd, en vaak foute berichten, gewoon omdat mensen nu eenmaal graag roddelen. als er eenmaal een tweet is verstuurd, gaat dat heel snel. Ik denk maar zo, laat het je niet gek maken, de waarheid zal ergens in het midden liggen.

Antwoorden (5)

Ik zou aan meerdere betrouwbare mensen navragen.

Toegevoegd na 5 minuten:
als dat niet gaat probeer je de bron te onderzoeken (van wie/wat je dat gehoord hebt) en denk na of deze betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het navragen bij diegenen die het weten: de politie. Maar wees je er dan wel van bewust dat de politie ook nieuwsgierig zal zijn waarom je dit wilt weten. Als je een goede reden hebt, zullen ze het vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achter de waarheid zal je niet komen, tenzij je direct betrokkenen kent. En zelfs dan kan de herinnering gekleurd worden overgebracht.

De politie mag en zal jou geen informatie geven, evenmin als het ziekenhuis.

Kortom: Tenzij het binnenkort toch nog in de krant verschijnt, zal je de werkelijke gebeurtenis niet echt kunnen achterhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een situatie denkbaar dat de politie de informatie wel geeft. Als de vragensteller bijvoorbeeld persoonlijk slachtoffer is of als het informeren van de vragensteller zou kunnen bijdragen aan het oplossen van de zaak.
Natuurlijk mogen ze niet zomaar informatie aan iedereen geven, maar om tactische redenen zou het wel kunnen gebeuren.
Waarom zou je dat willen weten?
Heb jij er iets mee te maken dan?

Zo niet, dan gaat het je niet aan.
Er is een reden dat ze dit soort incidenten niet al te veel en te vaak en te uitgebreid in de pers behandelen.
Dat zou nog meer idioten maar op ideeën kunnen brengen.

En dat het gebeurt is een feit en een keertje is al erg genoeg.
Een paar voorbeelden:

http://vorige.nrc.nl/binnenland/article2259959.ece/Werkstraf_geeist_na_bedreiging_ambulancepersoneel

http://cpma.biasa.nl/agressie/agres.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden waaróm mensen hier vragen stellen, is toch niet van belang?
Je kunt het bij de plaatselijke krant proberen .
En gewoon vragen waarom zij er geen stukje over hebben geschreven .
Dan kom je wel achter de waarheid .