mijn meisje 5 jaar accepteert stiefmoeder niet wat moet ik doen ze woont daar en in het weekend is ze bij mij

waarom ziet bzj dit niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bzj ????
Amadea
13 jaar geleden
Misschien BJZ: Bijzondere JeugdZorg? Minderjarigen en hun gezinnen kunnen begeleid worden door een erkende voorziening of dienst binnen deze zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als deze mevrouw ik moet aannemen dit dit zo is BJZ, bzj noemt ( het is overigens Bureau Jeugdzorg) , dan kan ze zeer zeker zelf wel de nodige begeleiding gebruiken.

Antwoorden (8)

Ik denk dat je weinig kan doen , maar je weet hoe jij een band op bouwt met dochtertje. Probeer het delfde met je vriendin\ vrouw door ze dingen samen te late doen een hobby of een dagje uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze de vraag anders bedoelt. Ik lees hieruit dat het kind bij papa woont en zijn nieuwe vrouw niet accepteert.
Ik neem dat jij de regeling van je dochter wilt wijzigen. Dat ze bij jou komt wonen.

Informeer bij school hoe zij daar functioneerd.

Jij hebt het over bzj, bedoel je buro jeugzorg? Ik deze dan al betrokken bij de situatie?

Ik denk dat je t beste naar je advocaat kunt gaan en hem verzoeken om bij de betrokken instanties rapieren op te vragen en naar aanleiding hiervan verdere stappen te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar vader en jou hebben samen die afspraak gemaakt. Jij bent er even verantwoordelijk voor als hij.
De wereld van jouw kleine meisje ziet er nu zo uit: door de week bij een mevrouw waar ze nog heel erg aan moet wennen, en met pappa, en in het weekend met mamma.

Deze situatie moet even de tijd hebben. Ik neem aan dat de nieuwe partner van de pappa ook lief voor het kind wil zijn, het is immers de dochter van haar geliefde.

Ik adviseer de situatie bij je dochter als een feitelijke te stimuleren, en vertrouwen te geven aan je ex-echtgenoot de vader van het kind.

Gedane zaken willen keren, leveren vaak niets dan ellende op.
Zie het zeker nog een jaar aan en verzeker je kind dat iedereen van haar houdt. Bedenk dat ieder kind, let wel ieder kind, hoe klein ook, er in eerste instantie op uit is, haar pappa en mamma weer bij elkaar te brengen.
Jullie zijn verantwoordelijk voor deze situatie en die moet je dan ook een kans geven.

Toegevoegd na 28 minuten:
Haar vader en ""jij, dus niet ""jou""
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quote: : "Haar vader en jou hebben samen die afspraak gemaakt Jij bent er even verantwoordelijk voor als hij".
Hoe weet je dit,allemaal heb je haar gebeld of ken je haar persoonlijk ? . Je bent dingen voor haar aan het
" invullen" zonder dat je precies weet hoe de situatie in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lees ik in de vraag, en ik weet hoe dergelijke situaties tot stand komen.
Jij accepteert niet dat zij het niet accepteert, het is een vrij land en je kunt je mening niet opdringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind van 5 jaar kan je nog prima leiden. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie dochter ziet dat papa, mama en haar stiefmama goed met elkaar over weg kunnen. Nu bedoel ik niet dat jullie samen op vakantie moeten, maar een kop koffie moet toch lukken. Mocht jij al wel weerstand hebben tegen de nieuwe relatie van je ex, dan zal je dit -in belang van jullie dochter- naast je neer moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waaruit blijkt dit? Is de eerste vraag die bij me opkomt.

Praat met de vader, jullie zijn samen verantwoordelijk voor jullie dochter, het is jullie taak er voor te zorgen dat het goed gaat met haar.

De houding van volwassenen is erg belangrijk voor een kind, heb jij zelf moeite met de stiefmoeder dan zal ze dit zeker merken en dat heel makkelijk over nemen.

Zorg voor een goed contact tussen alle volwassenen die het meisje groot brengen, daar heeft ze recht op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door niet te pushen, maar als ze er woont (bij de stiefmoeder) is dat lastig. dan is het haar opgedrongen en heeft ze niet de tijd gehad om te wennen aan de persoon en de veranderde situatie.

waarschijnlijk is er ook niet goed op voorbereid. ik weet niet hoe stiefmoeder zich opstelt, maar als ze denkt het meisje regels van haar op te leggen en dit te direct doet kan het lastig worden. een nieuwe partner hoort zich wat op de achtergrond te houden in het begin en pas daarna het kind te benaderen of af te wachten tot het kind de nieuwe partner benaderd (en dan nog niet de hele boel forceren natuurlijk!!)

het enige wat je kan doen deze situatie bespreekbaar te maken en te houden naar alle partijen. let hierbij goed op wat je dochter aangeeft.
word hier niets mee gedaan kan je kijken of er hulp geboden kan worden in de vorm van gesprekken met de andere partij om het meisje de kans te geven om aan de situatie te wennen en een nieuwe start te maken waar ook je dochtertje haar draai in kan vinden. ze heeft hier net zo goed recht op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vage relatie beschrijving.
Vertel eerst eens wat jouw rol is. En wie is die"stiefmoeder" dan ?
Het kan "jouw meisje" dan wel zijn maar ze woont "daar" waarom woont ze dan daar en niet bij jou ?

waarom ziet bzj dit niet.
BZJ ? Wat is dat ?