Hoe weet je wanneer je zit te staren?

Als je in een interessant gesprek zit heb ik het gevoel dat ik af en toe te lang zit te kijken voordat ik ff snel mijn ogen op ergens anders richt. Wanneer is het oogcontact en wanneer is het starren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Bij staren ben je geestelijk afwezig, bij oogcontact tijdens een gesprek volg je het gesprek en laat je dat de ander ook weten door soms te knikken en te hummen.
Lees ook even dit interessante stukje:
http://www.lichaamstaal.nl/luister.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Staren is heel lang naar iets kijken terwijl je in gedachten afdwaalt, je ziet dus niet daadwerkelijk waar je naar kijkt.

Wat jij doet lijkt me gewoon interesse en dat is altijd goed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal staar je niet als je in gesprek bent met iemand... maar het zou natuurlijk wel altijd kunnen! Wat jij doet lijkt me niet echt staren!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staren is lang naar iets of iemand kijken zonder het echt te realiseren wat je doet
je mompeld een beetje en stemt met alles in
Maar als je gewoon naar iemand geinterreseerd

Toegevoegd na 2 minuten:
Luisterd dan lijkt het af en toe of je staart
maar hoe je erachter komt hoe je weet of je staart