Dat hangt er vanaf hoe zwaar het papier is wat je daarvoor gebruikt. Als het met envelop erbij boven de 20 gram uitkomt dan moet er een 2 op (of twee van 1 natuurlijk). Maar gebruik je heel dun papier dan zou het nog onder de 20 gram kunnen blijven, en kan het met één zegel van 1.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan geen zegels van 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel Moolkeesje, dat zijn die nieuwe. Daar staat een 1 of 2 op. Voor nu± 46ct en 92 ct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, jullie hebben gelijk.

Andere antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan het fewicht, met normaal printerpapier een postzegel. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon 1 postzegel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vermoeden is dat je brief tussen de 20 en 50 gram zal uitkomen. Dus 0.92 euro aan zegels.

Maar heb je dikker papier, met of zonder nietje, grote of een kleine enveloppe zijn allemaal afhankelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 postzegels; 1e voor de enveloppe en blaadje 1
en de 2e voor blaadje 2 en 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon papier gebruikt kun je doorgaans 3 A4-tjes
sturen in een gewone, kleine enveloppe voor 46 ct.
Heb je luxe papier en dus zwaarder, dan moet je er een postzegel bijplakken. Dus 92 ct
Met een grote enveloppe moet je ook meer plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan hoe zwaar het gewicht is van de papieren.
Je weegt het gewicht van de inhoud
en dit zijn de kosten
0 - 20 gram € 0,46 1 postzegel
20 - 50 gram € 0,92 2 postzegels
50 - 100 gram € 1,38 3 postzegels
100 - 250 gram € 1,84 4 postzegels
250 - 500 gram € 2,30 5 postzegels
500 - 3 kg € 2,76 6 postzegels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De posttarieven van 2018 van PostNL zijn heel anders dan de genoemde 46 cent voor een 1.
Inmiddels is het 83 cent voor een 1.
En ook de gewichtsindeling is veranderd. De categorie 100-250 gram bestaat niet meer.
In 2018 zijn de tarieven als volgt:
t/m 20 gram 0,83 euro (=1)
20-50 gram 1,66 euro (=2)
50-100 gram 2,49 euro (=3)
100-350 gram 3,32 euro (=4)
350-2000 gram 4,15 euro (=5).