Hoe kan ik mezelf nuttig maken vanaf mijn stoel? (zie uitleg)

Ik heb een zwaar versleten heup (alle kraakbeen is weg inmiddels) en kan niet meer echt uit de voeten.
Jaren geleden heb ik stuk voor stuk mijn sporten op moeten geven, maar heb nu zelfs hulp nodig in de huishouding, dus ik zit veel op mijn achterwerk.
Ik zou mezelf zo graag nuttig maken .... wil er geen geld mee verdienen.
Ik typ blind en mijn nederlands en engels zijn denk ik vrij redelijk. 'k Ben verder secuur, maar 'k blink niet uit in iets specifieks.
Wat zou ik online kunnen doen voor de medemens voor (ik gok) anderhalve maand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Als ik je oeuvre bekijk doe je het om te beginnen hier op GV zo slecht nog niet. Ben je lid van een maatschappelijk betrokken organisatie of een politieke partij of iets dergelijks? Daar kun je vaak goed werk voor doen door de administratie te verzorgen of de website voor bij te houden.

Ben je in afwachting van een nieuwe heup?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens of voorlichting geven bij MEE iets voor je is.
daar gaat het bij groepsvoorlichting om aan basisscholieren te vertellen over beperkingen en zodoende voor-oordelen weg te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MEE is een heel toegankelijke organisatie. Wel wat breder dan je hier aangeeft. Ik heb er heel prettige ervaringen mee. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt Keesvi, ik heb hier maar een stukje van MEE gezet, het onderdeel groepsvoorlichting is juist het stukje dat ik voor Yancha bedoel.
Ik weet niet waar je interesse ligt maar ik weet dat Non Profit organisaties vaak erg blij zijn met vrijwillige ondersteuning. Wij hebben er bv onlangs twee aan het werk gehad om adressenbestanden na te lopen en bij te werken.
Dus bel of mail eens een organisatie die jou aanspreekt, wie weet hebben ze iets voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ons dorp ligt in het gemeentehuis en in de bieb een map met gegevens van allerlei organisaties die vrijwilligers kunnen gebruiken. Misschien heeft jouw woonplaats ook wel zoiets, bel eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men schreeuwt overal om vrijwilligers,maar om er één aan te nemen die eerst ingewerkt moet worden en na anderhalve maand er weer tussen uit trekt zaltoch niet zo veel animo bestaan. Maar misschien zijn er ergens een paar temporele klusjes voor je? In ieder geval spoedige beterschap en een prettig Kerstfeest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus keesje, wij zouden er idd niets aan hebben voor zo kort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Yancha! Mijn dame heet in 2009 binnen een half jaar 2 nieuwe knieën gekregen en het wachten tot ze geholpen werd is bij nader inzien het ergste geweest! Ik wens jou ook prettige kerstdagen en een gelukkig en gezonder nieuwjaar!
Kun je goed naar anderen luisteren? Je zou kunnen werken als vrijwilliger bij Sensoor (vroeger SOS telefonische hulpdienst). Het is tegenwoordig niet alleen telefonisch contact maar ook contact via chatten of mailen.
Anderhalve maand lijkt me wel kort, want je krijgt ook een basistraining. Maar misschien vind je het wel zo fijn om te doen dat je dit langer wilt blijven doen.

Info:
http://www.sensoor.nl/vrijwilligers.html

Verder zou je je hulp aan kunnen bieden bij een onderwijsinstantie. Soms wil een leerling een scriptie of werkstuk uitgetypt hebben of nagekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt denk ik al genoeg tips die je aan de slag kunnen helpen.
maar je zou het ook eens via advertentie sites zoals markt plaats kunnen proberen.
het lijkt me dat je met jouw vaardig heden zo wat te doen moet kunnen hebben.
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik even vragen..waarom voor anderhalve maand?

Vrijwilligers werk is hard nodig. Meestal is het zo dat als je er mee bezig bent, je daar zoveel voldoening uithaalt dat je gewoon verder gaat. Temeer ook omdat je ziet dat de mensen waarvoor je jouw tijd geeft, er een beetje gelukkiger van worden. Dus jij dan weer van hen. En dat is mooi!

Wat je van huis uit kunt doen is meewerken bijvoorbeeld aan een telefooncirkel. Elke dag op dezelfde tijd even iemand bellen, dezelfde persoon, om te kijken of alles oké is. Info bij het Nederlandse Rode Kruis of plaatselijke initiatieven.