Ik neem aan dat je bedoelt wat het maximale bedrag is aan goederen dat je in Nederland mag invoeren. Aan het invoeren van valuta zelf zijn natuurlijk ook voorwaarden verbonden.

Als je goederen invoert van een niet EU land, dan is er geen maximum aan het bedrag dat je invoert mits je er maar belasting over betaald. Dus als je een handel opzet dan moet hier in Nederland invoerrechten en BTW over betaald worden en daarna kan je het hier verhandelen.

Voor persoonlijke goederen zijn er wel maximumhoeveelheden waarbij je geen belasting hoeft te betalen als je aankomt in Nederland:

--------- quote Min. van Financieën ----------------

200 sigaretten, of 250 gram tabak (shag of pijptabak),of 100 cigarillo 's, of 50 sigaren of een proportioneel assortiment van deze onderscheiden producten 1);
1 liter sterke drank, of 2 liter mousserende wijn of likeurwijn zoals sherry of port 1);
4 liter niet-mousserende wijn 1);
16 liter bier 1).

Er geldt geen hoeveelheidsbeperking voor parfum, koffie en thee. Deze goederen komen onder het drempelbedrag van €430 te vallen.

1) Alleen personen van 17 jaar en ouder komen voor vrijstelling van belasting voor deze artikelen in aanmerking.

Neemt u meer mee dan deze maximale hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting (invoerrechten, accijns en btw).

Voor boordpersoneel gelden andere maximumhoeveelheden:

40 sigaretten of 50 gram rooktabak, of 20 cigarillo's, of 10 sigaren;
1 liter sterke drank of 2 liter niet-mousserende wijn;
8 liter bier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Link met voorbeelden, zie bron douane.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnks

Andere antwoorden (1)

Voor goederen die u gekocht heeft in een land dat geen lid is van de Europese Unie, is vanaf 1 december 2008 het belastingvrije bedrag bij invoer in Nederland verhoogd. U kunt deze goederen met een waarde tot € 430 belastingvrij invoeren.