Dat is gerelateerd aan Europese regels voor het vrije verkeer van personen binnen de EU.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel ingewikkeld.
Er zijn EU regels die inhouden dat het uitzetten van groepen mensen niet is toegestaan, en het uitzetten van individuele personen (onder bepaalde omstandigheden) wel mag.
Frankrijk beweert dat het om personen gaat, maar omdat het in dit geval om veel personen gaat, spreekt de EU van groepen.
De rechter zal tzt bepalen wie er gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag als land niet uitzetten als een groep gebaseerd op etnische kenmerken. Maar laat het EHvJ dat maar uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn Europese burgers. Een van de pijlers onder de Europese Unie is het geven dat iedere EU-burger de vrijheid heeft zich te vestigen waar ie wil.
Dat gaat een beetje moeilijk als er hele bevolkingsgroepen een paar tientjes in de hand gedrukt krijgen en op 't vliegtuig worden gezet.