Er zijn in veel landen advocaten. Elk land heeft zijn eigen systeem.
Je hebt grof gezegd het west-europese systeem. Hierbij probeert de advocaat zijn client vrij te krijgen of een lagere straf te krijgen. Terwijl de Officier van Justitie probeert om samen met de rechter te zorgen voor 'gerechtigheid'.
Je hebt het Amerikaanse systeem. Hierbij is de OvJ een 'crime fighter', die alle bewijs aandraagt dat de verdachte schuldig is. Terwijl de advocaat probeert te bewijzen dat de verdachte onschuldig is. Dit presenteren ze aan de jury.

Zo heeft elk land zijn eigen systeem. Dit zijn de systemen die ik ken. De andere systemen ken ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat in landen als Iran of Thailand, een ander systeem heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. De meeste aldnen ter wereld hebben een rechtsysteem waar een vorm van verdediging mogelijk is, en waar je iemand in kan huren om je te helpebn bij de verdediging. Hoe dat gaat is zo afhankelijk van het land dat we daar maar even niet op ingaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in alle landen zijn advocaten
een advocaat is meestal werkzaam als strafpleiter
er zijn ook advocaten die werken in bedrijven
en advocaten die werken in de medische wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet het meestvoorkomende terrein van het familierecht niet.