Wie bepaalt of jij geslacht X (=genderneutraal) in je paspoort mag zetten?

In je paspoort zijn 3 'geslachten' toegestaan: man (M), vrouw (V) en genderneutraal (X). Een man en vrouw zijn aan te tonen bij de geboorte, of eventueel na een geslachtsoperatie later. Maar wie bepaalt of jij genderneutraal bent als dit niet lichamelijk aan te tonen is? Dit is los van de hermofrodieten, waarvan wel duidelijk lichamelijk aan valt te tonen dat ze tweezijdig zijn.

een maand geleden

Antwoorden (1)

De rechter ebpaalt. Er zijn blijkbaar geen heldere (wettelijke0 criteria voor dit besluit.
tinus1969
een maand geleden