Nee. Een overheidsdienstgebouw is een gebouw waarin een dienst (of diensten) van de overheid gevestigd is (of zijn). Dat is bijvoorbeeld een arbeidsbureau, de belastingdienst, een brandweerkazerne, een politiebureau en een telefooncentrale.

Een openbaar zwembad is een publieke badinrichting die is opgericht en gebouwd voor de hoofdactiviteit zwemmen. Dat is - vaak na betaling van entreegeld - voor iedereen toegankelijk om aan zwemactiviteiten deel te nemen. Dat de lokale overheid er de financier en mogelijk ook de eigenaar van is maakt deze sportvoorziening niet tot een overheidsdienst.
Amadea
7 maanden geleden
ronron1212
7 maanden geleden
@Amadea telefooncentrale?
Amadea
7 maanden geleden
Wat zou je denken van de 112-meldingen?
ronron1212
7 maanden geleden
@Amadea dat is een nummer Centrales zijn grote gebouwen met een grote hoeveelheid computers en schakelingen.
Amadea
7 maanden geleden
De mensen die er werken heten zelfs centralist.
crispy
7 maanden geleden
de 112 meldkamer (alarmcentrale) is een overheidsdienst. Het is geen telefooncentrale, het is meer vergelijkbaar met een call center maar dan voornamelijk voor inkomende alarm en nood meldingen en uitgaande sturingen naar de hulpdiensten.
Eigenlijk zit het een beetje tussen de door Amadea genoemde diensten in (politie, brandweer, telefooncentrale).
ronron1212
7 maanden geleden
@Amadea 112 komt via in telefooncentrale bij de meldcentrale daarom is het geen telefooncentrale. De tekefooncentrale koppelt automatisch de nummer door va beller naar gebelde,