Moet ik me bij de gemeente inschrijven als ik er maar een maandje woon?

Ik verhuis binnenkort uit mijn studentenkamer naar een nieuwe kamer in een andere gemeente. In de tussentijd woon ik een maandje bij mijn ouders, moet ik me voor dit maandje inschrijven bij de gemeente waar ik dan een maand woon?

10 maanden geleden
tinus1969
10 maanden geleden
Officieel wel.

Antwoorden (1)

Ja. Zodra je verhuisd bent, moet je je binnen 5 dagen aanmelden als nieuwe bewoner van je nieuwe gemeente. Met je aanmelding word je automatisch afgemeld in je oude gemeente. Uitschrijven bij de gemeente is dus niet nodig als je binnen Nederland verhuist.
SimonV
10 maanden geleden
johankempers
10 maanden geleden
het is wel zo dat ik mijn huur van de oude kamer heb opgezegd en ik daar dus geen huurder meer van ben, hoe zit dat dan?
SimonV
10 maanden geleden
Zolang je nog woont op dat adres, kun je daar ingeschreven blijven.