Ik ben mijn rijbewijs kwijt, raak ik nu ook mijn paspoort kwijt?

De afgelopen 5 jaar ben ik drie keer mijn paspoort kwijtgeraakt. Eenmaal is deze gestolen in het buitenland en twee keer ben ik deze verloren. Super dom natuurlijk en daar ben ik mij volledig van bewust.

Afgelopen week is mijn portemonnee gesloten door middel van zakkenrollen. Het is echter zo dat ik mijn rijbewijs bewaar in mijn portemonnee. Nu is het zo dat een rijbewijs in Nederland ook een erkent identiteitsdocument is. Echter niet in alle gevallen.

Aangezien ik mijn rijbewijs in het dagelijks leven nodig heb, vraag ik mij af of dit tot problemen gaat leiden bij het Register Paspoortsignaleringen (RPS). Op de site van de Rijksoverheid vind ik wel informatie hierover op het gebied van identiteitskaarten en paspoorten, maar niet specifiek over bijvoorbeeld een rijbewijs.

Weet iemand of het aangeven van vermissing en vervolgens aanvragen van een nieuw rijbewijs gaat leiden tot problemen in dit register?

1.7K

Antwoorden (2)

Redenen voor opname in Register paspoortsignaleringen zijn onder meer: meervoudige vermissingen (artikel 24 Ppw, onder b).
Daaronder vallen geen rijbewijzen, wel volgens het genoemde artikel 24:
• a. nationaal paspoort;
• b. diplomatiek paspoort;
• c. dienstpaspoort;
• d. reisdocument voor vluchtelingen;
• e. reisdocument voor vreemdelingen;
• f. nooddocument;
• g. andere reisdocumenten, door Onze Minister vast te stellen.
Dus je kunt hierdoor je paspoort niet kwijtraken.
SimonV
3 jaar geleden
Een recept van recipefairy hieronder :)

INGREDIENTS
½ cup of strong coffee
3 teaspoons of caramel syrup
2 teaspoons of granulated sugar
½ cup of whole milk or skim milk
Whipped cream
4 cups of ice

DIRECTIONS
Fill up your blender. It should be filled to the brim.
Now, add skim milk or whole milk, whichever you prefer.
Mix the caramel syrup with your coffee. It should dissolve completely.
Add this to the blender.
Blend on medium to high speed until you reach the consistency you like. Some blenders have a frappe speed.
Add more milk if you find that the mixture is very thick. You can adjust according to your liking.
Add the ice. It will be watery if you haven’t added adequate ice.
Add the caramel and whipped cream on top.
You may also stir in a little bit of caramel.