Is het bekend hoeveel geld geeft de overheid jaarlijks aan consultants en adviseurs?

Ik wil graag weten hoeveel wordt uitgegeven aan al die adviseurs en consultant bureaus samen maar het lukt mij niet om een duidelijk antwoord te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het schijnt wel een aanzienlijke hoeveelheid te zijn. En meer te kosten dan ambtenaren in dienst houden, hoewel bedoeld als een bezuiniging. Maar daarom stel je de vraag natuurlijk.

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/265949/Ministeries-huren-opnieuw-meer-externe-adviseurs-in.htm?rss=true
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze keer niet met je eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet achter komen! Bedragen variëren tussen de 1,5 en 4 miljard per jaar... maar geen duidelijk bedraag

Andere antwoorden (1)

Dat is voor elke gemeente of andere overheids instantie verschillend en per jaar weer anders.
Wij hebben zelf een adviesbureau en ons inkomen kan enorm verschillen per jaar.
Wij geven adviezen in het veranderen van de cv. installaties en dan zie je dat de ene installatie na een bepaald aantal jaren vervangen moet worden vanwege een verbouwing en een andere installatie nog jaren meegaat.
Doordat wij adviezen geven in het besparen van energie kan een gemeente ons advies soms heel snel terug verdienen, en dan gaan ze verdienen aan de nieuwe installatie.
Ook kunnen ze voor deze adviezen geen vaste man in dienst nemen omdat het maar af en toe voor komt.
Dus ze besparen op personeel en energie, dus een echte uitgave is ons advies nooit, eigenlijk een besparing van een gemeente.