Wil Wilders wel regeren?

Geert Wilders lijkt nu al de handdoek in de ring te gooien omdat het CDA afwacht tot de PVV en VVD onderlinge verschillen overbruggen. Maar het CDA heeft nog lang geen 'nee' gezegd. Desondanks wil Wilders nu toch de handdoek in de ring gooien en geeft daarvoor het CDA de schuld. Maar als hij zo graag wil regeren dan gaat hij toch net zo lang door tot het echt wordt afgewezen? Daarom aan jullie de vraag wat jullie denken, wil Wilders wel regeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (12)

Wilders wilt wel regeren.
Maar de PvdA, CDA en de VVD willen niet regeren met Wilders en zijn partij de PVV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Wilders wil best regeren. Maar door alles uit te onderhandelen met de VVD en dán pas met het CDA rond te tafel te gaan zitten, zonder garantie dat het CDA daar ooit komt, zou hij in een veel te zwakke onderhandelingspositie komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jas. Wilders wil regeren. Echter, het is heel ongebruikelijk vo oreen partij om te zeggen: Gaan jullie eerst met zn tweeen praten. Dan kom ik er later bij.

Wilders heeft 100% gelijk dat hij geirriteerd is over het CDA. CDA moet OF meepraten, OF zeggen dat ze niet willen. Niet dit halve geneuzel. En nee. Ik ben absoluut geen fan van PVV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk wil hij regeren. Het probleem zit bij de CDA. Het CDA wil ook wel regeren, maar niet met de PVV. Maar als ze dat hardop zeggen schofferen ze een hoop PVV stemmers, maar ook CDA stemmers die vast niet op het CDA hebben gestemd om ze maar in de oppositie te zien zitten. Verhagen probeert nu onder dat "hardop zeggen dat ze gewoon niet willen" uit te komen door maar te doen alsof het probleem bij de PVV ligt en dat de PVV er toch niet uit kan komen met de VVD. Maar wat hebben onderhandeling nu voor zin? Dan zou er een akkoord tussen PVV en VVD zijn, terwijl een akkoord tussen PVV, VVD en CDA nodig is. Oftewel, dan moeten de onderhandelingen weer van vooraf aan gaan beginnen, want het is echt niet zo dat het CDA dan akkoord zal gaan met dat akkoord met bijvoorbeeld maar een paar aanpassinkjes. Nee, het CDA wil gewoon niet regeren met de PVV. Het ultieme bewijs daarvoor is toch wel dat nu eerst de leden hun goedkeuring zouden moeten geven voordat een coalitie wordt gevormd, iets wat nog nooit eerder is gedaan bij het CDA. Niemand in de CDA top durft zelfs maar in gesprek te gaan nu met VVD en PVV, want stel dat een akkoord prima mogelijk blijkt te zijn, wat dan... als prominente CDA-ers al hebben gedreigd met terugtrekking uit de partij....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geert Wilders wil wel regeren. De VVD heeft er ook belang bij dat de PVV in de regering komt, want dan kunnen ze die partij er binnen een paar maanden uitgooien. Helaas voor de VVD en de PVV wil niet iedereen in het CDA dat. Overigens zou het misschien beter voor Nederland zijn als de PVV eens haar ware gezicht laat zien in een regering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is logisch dat het CDA pas aan de onderhandelingen wil deelnemen als de PVV en het VVD overeenstemming hebben bereikt. Dat het CDA niet staat te springen om mee te regeren gelet op de verkiezingsuitslag was vanaf het begin af aan duidelijk en ook dat zij vooralsnog niet gelooft in een coalitie met VVD-PVV. Omdat Rutte en Wilders zeggen er uit te kunnen komen, ondanks de immense verschillen, snap ik het probleem niet. Ze kunnen gewoon met een voorstel komen naar het CDA toe. Las hiervan mag bovendien elke partij zelf weten of zij zal willen meeregeren. Het lijkt erop dat het CDA de schuld gaat krijgen van het mislukken van de samenwerking tussen de VVD en de PVV. Uiterst kinderachtig, maar een voorspelbare reactie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ja, Wilders wil heel graag regeren, maar de verschillen in opvattingen maken het bijna onmogelijk om een coalitie te kunnen vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pvv en vvd zaten te popelen om in gesprek te gaan met cda. cda laat het nu ook weer afweten met vvd en pvda.
Geert wil wel,maar het CDA schijnt wel of niet roet in het eten te gooien. Ze(CDA) zijn wel regeergeilmaar ze weten nog niet of ze dat wel met de PVV willen. Willen ze niet,dan heeft Geert een mooie kapstok om de schuld aan op te hangen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh, wel of niet? Wat is het nu? Het CDA heeft gewoon een enorme klap opgelopen. Die wil waarschijnlijk even lekker in de oppositie gaan zitten om de wonden te likken en opnieuw de partij recht te gaan zetten.
Ze zijn regeergeil af. Geert heeft altijd wel een mooie kapstok. Volgens mij handelt hij hierin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wil ik mee aangeven,dat het CDA an sich wel wil,maar de achteban,vooral in onze regio mordicus tegen is.
Ik vind het ook wel raar.

Eerst laten ze hun breekpunt direct vallen, want ze willen meeregeren.
Maar ze willen dan niet alvast een aanzet of een opzetje maken om dichter bij de VVD te komen.

Wat voor signaal geeft hij hiermee af naar zijn achterban? Welke politieke spel speelt hij?

Hoe was het ook alweer in Almere en in Den Haag. Een half uur en dan stoppen. Dit lijkt zich te herhalen.
Hoe zal het dan wel niet zijn na een aantal dagen onderhandelen?

En dat terwijl onderzocht moet worden of ze wel een stabiele partner kunnen zijn. Alvast een mooie 1e sollicitatie.

Natuurlijk heeft een ander het altijd gedaan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat meneertje Wilders wil regeren hij wil gewoon zijn mondje open en et liefst mensen met een islamitisch achtergrond beledigen maar verder denk ik niet dat hij wil regeren en ik geloof ook helemaal niet dat hij het kan hij is opvolger van Aldolf Hitler alleen de andere kant op
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bij het negende antwoord alweer de eerste Godwin. Zwak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, Adolf Hitler had ook zijn kwaliteiten. Leider worden van miljoenen mensen wordt je niet zomaar, en het waren niet allemaal stommelingen. Alleen jammer dat hij het gebruikte ten dienste van oorlogvoering en zo.
De fout met Hitler is dat hij Russen, Joden over één kam scheerde. Wilders doet dat niet. Hij wil dat uitsluitend radicale moslims het veld ruimen. Ik ben het daar hartgrondig mee eens. Hitler was ergens eerlijk. Hij viel ons land openlijk aan met soldaten. Radicale moslims zijn vuiler. Zij willen ons land van binnenuit kapot maken. Deze mensen moet je ausradieren.
Ja, Wilders wil regeren. Daar twijfel ik niet aan. Wie nog voor de formatie klakkeloos breekpunten inlevert, wil maar al te graag. Het CDA is de onwillige hier. Men vreest , door met Wilders in zee te gaan, het laatste restje vertrouwen bij de achterban te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geert Wilders wil heel graag regeren, Het CDA echter wil volgens mij een sociale , linksere koers gaan varen om de kiezers terug te krijgen, vergeet ook vooral niet dat Maxime Verhagen een echte Limburgse cda'er is, een van de oude stempel ( ben zelf ook Limburger) , en hier werkt het nou eenmaal nog steeds anders, ik vind dat Maxime er goed aandoet er niet op in te gaan ( hoewel we natuurlijk wel weer kans maken op een pvv met 40 zetels of meer over 4 jaar ( als wilders de oppositie ingaat), dit zou een ramp zijn voor het land...
Ik denk zelf dat Verhagen gewoon uit is op een paarse coaltie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, hij wil niet regeren. want hij weet dat dat het einde is van zijn partij. In Europa zijn tal van voorbeelden met populistische partijen die als ze eenmaal aan de macht zijn geweest weer marginaal worden.
Wilders gebruikt liever zijn oppositie uitspraken om zich internationaal te profileren met zijn anti- Islam standpunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan mij niet voorstellen dat als die zo denkt dat die er niks aan wil veranderen