Rond een uur of twaalf vanavond weten we het. Dan zijn de grote steden binnen. Dan weten we ook bijna zeker hoe de kamerverdeling eruitziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat dacht je van NADAT nederland gestemt heeft....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt? Goed van je... Maar ik bedoel welke tijd. Ze moeten ook tellen namelijk.
Officieel pas Donderdag maar morgenavond om een uur of 10/11 is de tendens wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Woensdagavond g juni rond 22 uur kun je in grote lijnen wel zien wie gewonnen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alle stemmen geteld zijn is in ieder geval bekend hoeveel zetels iedere partij gaat halen. Dat zal waarschijnlijk pas donderdagochtend zijn omdat alles met de hand moet worden geteld.
Daarna begint het gedoe rond restzetels. Met een erg lastige "rekenmethode" zullen waarschijnlijk nog 1 of 2 restzetels moeten worden verdeeld. Als die verdeeld zijn gaat men nog even kijken of er mensen zijn die met voorkeursstemmen in de kamer komen. Pas dan is de definitieve verdeling van de kamer bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitslag is pas a.s. dinsdag definitief bekend. Dan is het uiteindelijke protocol (proces-verbaal) getekend. Dan zijn ook het aantal kamerleden van de diverse partijen bekend. Uiteraard kunnen daar nog mensen van lijsten bijkomen als de betreffende partij in de regering komt.