`Kun je bij minder dan tien jaar verlengen van je rijbewijs de kosten terugvragen?

moest rijbewijs laten verlengen, en merkte op dat alles een prijs had in mijn geval €39,-- voor 7 jaar.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
ronron1212
4 jaar geleden
ben je 68 jaar dan.Nee je krijgt het niet terug

Antwoorden (1)

Dat zal niet lukken. De gemeente brengt administratieve kosten in rekening voor haar werk (leges). Het aantal jaren waarvoor het rijbewijs mag worden afgegeven volgens de wet is niet van invloed op de kosten die de gemeente moet maken en vraagt.
Je betaalt geen bedrag per jaar (zoals de contributie bij een vereniging) maar voor het werk op zich.
Toegevoegd op 12 juli 2019 14:50: tekst
Computoon