Nu zijn veel mensen zonder werk straks hebben we een tekort hoe gaan we die omslag maken?

En hoe houden we die mensen die nu aan de kant staan in de tussentijd gemotiveerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een persoon tegelijk krijgt een baan aangeboden via de uitzendbureaus, UWV, vacatures. Het is geen omslag. Het is een gradueel process. Straks is het zo dat er een tekort aan arbeidskrachten is. Dan gaan we allemaal meer salaris vragen & gaan we weer mensen uit de rest van europa aantrekken om de economie in leven te houden & de ouderen te financieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent wel erg optimistisch,wie zegt dat er staks werk genoeg is?Ik denk dat jou stelling voorlopig nog lang niet aan de orde is.Zo groot kan die omslag zeker niet zijn.Ik denk en hoop dat er heel mondjesmaat een verbetering zal komen maar snel zal het zeker niet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tekort aan arbeidskrachten tracht de regering op te lossen door mensen langer te laten werken.

Al heel lang praat men over 'het probleem' van de vergrijzing, terwijl men destijds wèl met graagte de belastingen en premies van die toen nog niet grijze ploeg binnenpikte.

Nu het op uitkeren aankomt..zijn die grijzen plotseling een probleem geworden.

Het tekort is in de jaren zestig van de vorige eeuw ontstaan toen de NVSH, de Nederlanse Vereniging voor Seksuele Hervorming, predikte dat elk ouderpaar 'slechts' 2,2 kinderen mocht hebben.
Het getal achter de komma was mij toen al een raadsel (grapje)

Toen het volk geleidelijk aan op die z.g. 2,2 per gezin kinderen overging, was daarmee het tekort aan arbeidskrachten in de verre toekomst geboren.

Maak je echter geen te grote zorgen. We kunnen al die lege arbeidsplaatsen t.z.t. op gaan vullen met Polen, Tsjechen en andere Oosteuropese medemensen enz.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straks zijn sollicatiebrieven niet meer nodig, je krijgt brieven thuis of je aub bij een bepaald bedrijf wil werken.