Waarom is er bij gesprekken met Putin altijd een Russisch/Engelse tolk aanwezig?

We weten allemaal dat Putin vloeiend Engels spreekt en schrijft. Dat heeft hij ook zo af en toe ook gedaan openbaar maar bijna altijd is er een tolk. Waarom is dat dan nodig?
Is dat net zoiets als dat Fransen het liefst Frans spreken uit trots?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Zie ook https://www.startpagina.nl/v/politiek-overheid/vraag/486516/spreekt-russische-president-vrijwel-nooit
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"We weten allemaal dat Putin vloeiend Engels spreekt"
Dat is dus niet zo, hij is de Engelse taal gemiddeld machtig, wel spreekt hij vloeiend Duits. Maar je weet zelf dat jij je nooit zo subtiel kan uitdrukken als in je eigen moedertaal, en dat weet Vladimir ook...

Antwoorden (1)

Het is niet zozeer een kwestie van trots (al speelt dat misschien ook mee) maar vooral van macht. Door zelf te volharden in je eigen taal, maak je degenen die je toespreekt feitelijk 'ondergeschikt'. Daarnaast kan het, zeker bij besprekingen over gevoelige onderwerpen, belangrijk zijn dat er geen misverstanden ontstaan en heeft een tolk de voorkeur boven zelf de andere taal gebruiken. Poetin spreekt, naast Russisch, Duits, Engels en Zweeds.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nedankt voor je antwoord!