Wat wordt er met de lichamen gedaan van de terroristen in Parijs ?

Je hoort er weinig tot niets over. Wordt op een of andere manier voorkomen dat het martelaren worden en hun graf een bedevaart plaas wordt o.i.d. ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Ritsuka
9 jaar geleden
begraven in kleine kring gok ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat de lichamen gewoon over worden gedragen aan familie.
Mocht die er niet zijn, of de familie wil de lichamen niet, dan zullen ze waarschijnlijk een anonieme uitvaart van de overheid krijgen.
Ik denk niet dat de locatie van de graven bekend zal worden gemaakt. Martelaren zijn het (helaas) in vele ogen al.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@wrk132
Ik vermoed dat ze een islamitische uitvaart krijgen, dus een crematie lijkt me niet voor de hand liggend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@wrk132 - Van een straf lijkt me geen sprake... die mannen zijn namelijk dood... dan zou het dus puur wraak zijn.
- Er zal geen preventieve werking van uit gaan. Extremistische moslims nemen het (gek genoeg) niet zou nauw met hun eigen regels. Zo droeg Bin Laden gewoon gouden sieraden en draagt Hayat Boumeddiene geen hoofddoek.
- Het zal ze echt worst wezen wat men met hun lijken doet. Als martelaar ben je vrijgesteld van eisen als begraven worden met het hoofd richting Mekka.
- Het risico op aanslagen zal er alleen maar door toenemen.
- Het is juridisch niet haalbaar.

Antwoorden (4)

Net als Osama bin Laden krijgen ze een zeemansgraf in een oceaan. Geen graf te vinden en geen bezoekers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je een bron hebt waaruit blijkt dat de twee broers een zeemansgraf krijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, waar is je bron? Heb hier niks over gehoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geheime bron
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
... je duim...?
Erna55
9 jaar geleden
@bertone, het lijkt dat je antwoord een wens is. Het is fijner wanneer je dat dan ook zo formuleert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zeemansgraf van Bin Laden was een uitzondering en geen regel. Waarschijnlijk is Bin Laden dood verklaard op zee en daarom ook op zee begraven. De meeste mensen sterven op een andere plaats dan waar ze door een arts doodverklaard worden.
Ik ga ervanuit, dat ze ook voor deze mensen, het respect hebben voor de doden, en hun familieleden. Ik neem aan dat de lichamen misschien nog niet vrijgegeven zijn, wellicht nog voor onderzoek nodig zijn.
Maar als de lichamen zijn vrijgegeven zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon zoals gebruikelijk de familie van deze mannen worden ingelicht, en deze zullen de uitvaart verder afhandelen. Vaak worden ze vervoerd naar het land van herkomst, en daar begraven, dit is overigens meestal binnnen 24 uur, maar in dit geval zal het wellicht iets langer duren.
Het verafgoden van anderen dan Allah is verboden bij de Mohammedanen, dus het zal niet snel een bedevaardoord worden.

Dit is een aanname, voor zover ik weet het meestal in zijn werk gaat.
Dus geen bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze krijgen een anoniem graf.
Een van de omgekomen terroristen is vandaag begraven in Reims.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bewust worden hierover geen mededelingen gedaan. Puur om te voorkomen dat het martelaren gaan worden of dat ze na hun dood nog beloond gaan worden voor hun daden.
Aan de andere kant zijn het wel mensen met familie, dus de lichamen zullen terug gegeven aan de familie als deze er behoeft aan hebben. En reken er op dat deze lichamen zoals heel veel dode lichamen in stilte en zonder pers begraven worden.

Meestal worden lichamen van misdadigers, terroristen en/of vrijheidsstrijders niet op tijd geclaimd door de familie. En dan worden ze voorlopige begraven. Meestal anoniem onder een nummer. Daar de ambtenaren alles documenteren en opschrijven is meestal wel in de archieven te achterhalen waar iemand begraven is. Maar op deze speciale archieven zit wel langer dan normale geheimhoudingsperiode.

Toegevoegd na 13 minuten:
Volgens de Islam mag je niet doden. Alleen de rechter mag de doodstraf opleggen, dus eigen rechter spelen mag niet van de Islam. Dus voor de mensen welke zich houden aan de Koran zullen de graven van deze mensen niet zien als bedevaart oorden. Zie bron.

Alleen de mensen die zich niet houden aan de voorschriften van de Koran zullen deze mensen zien als helden. En om te voorkomen dat ongelovigen de graven zullen gaan bezoeken zullen deze ongelovigen een anoniem graf krijgen.