Artikel G2 lid 1 van de Kieswet bevat het antwoord:
" Een politieke groepering die een vereniging is met volledige rechtsbevoegdheid en waarvan de aanduiding niet reeds bij het centraal stembureau voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer is geregistreerd, kan aan het centraal stembureau voor de verkiezing van de leden van provinciale staten schriftelijk verzoeken de aanduiding waarmee zij voor die verkiezing op de kandidatenlijst wenst te worden vermeld, in te schrijven in een register dat door het centraal stembureau wordt bijgehouden. Verzoeken, ontvangen na de tweeënveertigste dag voor de kandidaatstelling, blijven voor de daaropvolgende verkiezing buiten behandeling. "
Als in de statuten van de vereniging nadrukkelijk staat dat je een gemeentelijke partij bent gaat dat niet natuurlijk. dan zul je toch eerst een provinciele partij moeten worden. Of een landelijke, dan mag je ook meedoen in een provincie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je dit echt serieus overweegt, neem dan contact op met het centraal stembureau van de provincie. Zij hebben vast wel een overzicht van de verdere formaliteiten en - heel belangrijk - termijnen.
teusvh