De volgende ministers houden zich bezig met werkloosheid:

1. De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, minister Lodewijk Asscher. Hij is eerstverantwoordelijke;
2. De minister van Financiën, minister Jeroen Dijsselbloem;
3. De minister-president (en minister van Algemene Zaken), Mark Rutte.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Antoni
10 jaar geleden
Graag gedaan! De laatste twee door mij genoemde ministers heb ik overigens genoemd, omdat zij door hun functie(s) met alle beleidsterreinen te maken hebben.

Andere antwoorden (2)

Diverse ministeries hebben in ieder geval raakvlakken met het onderwerp werkloosheid, omdat hier bijvoorbeeld rekening mee gehouden moet worden met het sluitend krijgen van een begroting (Ministerie van Financiën) en het aansluiten van opleidingen op de arbeidsmarkt (Ministerie van Onderwijs).

Echter, het ministerie dat direct gerelateerd is aan werkloosheid/werkgelegenheid en hier ook direct beleid op maakt is het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). Sinds 05-11-2012 zijn de bewindslieden die dit ministerie leiden minister Lodewijk Asscher en staatssecretaris Jetta Klijnsma; beide van PvdA-huize.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel graag gedaan :)
In België:

Voor Vlaanderen:
Vlaamse regering: Philippe Muyters

Voor Wallonië:
Regering van het Waals Gewest: André Antoine

Voor de Duitstalige gemeenschap:
Regering van de Duitstalige gemeenschap: Oliver Paasch

Voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest:
Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: Céline Fremault

Federaal:
Federale regering: Monica De Coninck