Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dit zal, met de techniek die we nu hebben, nooit gebeuren. De kans op fraude is veel te groot (ga maar na, zelfs de stemcomputers in de stemlokalen bleken al té fraudegevoelig te zijn...). Dus nee, ik zie het er niet van komen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zodra dit zonder verkiezingsfraude mogelijk is zal dat ongetwijfeld mogelijk worden. Maar ja, voor dat dat zover is zal er nog wel wat water door de zee gaan.
Het is natuurlijk een hele aantrekkelijke aangelegenheid om mee te frauderen.
Daar komt bij, als stemmen tastbaar zijn, hetzij door formulieren hetzij door de stemcomputer, dan is een hertelling beter uit te voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat nooit gaat gebeuren omdat internet onbetrouwbaar is men kan het niet 100 % beveiligen.
En voor verkiezingen heb je een netwerk nodig wat helemaal dicht zit zodat er niet gehackt kan worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mischien voor sommige mensen wel zoals Nederlanders die in het buitenland verblijven . alleenstaanden die niet mobiel zijn . bv. verzorgingshuis . verpleeghuis . Maar alleen met de pc denk ik nooit omdat er nog zoveel mensen zijn die helemaal geen pc hebben en mensen die helemaal niet kunnen internetten .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurt al. Als je in het buitenland zit, en toch gebruik wilt maken van je stemrecht, is het mogelijk een inlogcode aan te vragen via de Nederlandse ambassade om deel te kunnen nemen aan de verkiezingen.
Sommige gemeentes schijnen er ook mee te (willen) experimenteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding