Moet een politieke partij gewoon zijn standpunten formuleren en dan met argumenten zoveel mogelijk kiezers op zijn hand proberen te krijgen?

Of moet een politieke partij die standpunten innemen, waar de meeste kiezers achter staan?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel de vraag als 2 elkaar uitsluitende keuzes.

Dus A, of juist B.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het liefst natuurlijk met argumenten, maar dan zullen de mensen eerst met argumenten moeten leren omgaan. Als elke partij standpunten neemt waar de meeste keizers achter staan hebben we aan één partij genoeg. Dat lijkt mij dus geen goede optie. Nee goede scholing en argumenten daar zullen we naar toe moeten, maar voorlopig gaan we richting populariteits wedstrijden. Ik denk wel dat daar op de lange, hele lange termijn verandering in zal komen, ooit zullen we inzien dat goede argumenten beter werken. (altijd hoop houden)

Een politieke partij moet niets, neem bijvoorbeeld de partij voor feest (; Maar, zoals de politieke partijen nu zijn gevormd hebben zij (de belangrijkste leden uit de partij) een bepaald gedachtegoed wat zij uitdragen. En mensen stemmen op die partij, of worden lid omdat ze zich daarbij aangesloten voelen. Deze mensen zullen dan ook niet zomaar iets anders gaan roepen alleen omdat de kiezers dit willen als dit echt niet bij ze past. De Christen Unie zal bijvoorbeeld nooit voor een koopzondag zijn, omdat dat wat hun betreft gewoon absoluut niet kan. De SP is tegen het koningshuis, maar heeft dit _Wel_ uit het verkiezingsprogramma gehaald. Het staat kiezers tegen en het is weliswaar iets waar ze tegen zijn, maar anderzijds niet zo heel erg belangrijk. Dus het is een beetje een wisselwerking. De kern van een partij staat vast (op de korte termijn) maar hoe bepaalde dingen worden ingevuld is wel afhankelijk van wat de kiezers vinden. Want zonder kiezers kom je niet in het kabinet/tweede kamer en dan worden jou ideeen sowieso niet uitgevoerd.

Je stelt eigenlijk twee vragen, ik ben het eens met de eerste vraag (stelling). Uit ideologie heb je een mening, als de meerderheid van het volk je kan volgen en het eens is zullen ze dat belonen met hun stemmen. Als het goed is bedrijf je geen politiek om zo popie-jopie mogelijk te zijn.

Vraag 1. Ja zeker. Vraag 2. Dan krijg je een Partij voor de dieren.

Volgens mij het eerste! Als je van het 2e gedeelte van je vraag uitgaat,wordt dat een zeer chaotische partij. Als je een standpunt inneemt,waar veel kiezers achter staan zal dat bij een volgend standpunt weer anders zijn,want daar staat bijna geen hond achter en wordt het een rommeltje.

De PvdA heeft duidelijk gemaakt dat je als partij gewoon bij je uitgangspunt moet blijven; na het afschudden van de ideologische veren door Wim Kok is de partij alleen maar kleiner geworden en nu probeert Wouter het roer weer om te gooien. Een partij kan nooit regeringsverantwoordelijkheid dragen als die niet gedragen wordt door trouwe aanhangers. Een partij die zijn huik naar de wind laat hangen zal zijn aanhang kwijt zijn op het moment dat er geregeerd moet worden.

himalaya patchouli als vroeger is niet meer te kijgen nee, die er exact op lijkt is die van : chi , bij de d.a. drogist. vrgr henri guns

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100