Moet je je ouders meenemen bij het doen van aangifte?

Moet je als je, als minderjarige, aangifte doet voor verlies van je ID een ouder meenemen?
En hoelang duurt de procedure?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij vermissing van uw paspoort of identiteitskaart moet u altijd aangifte doen bij de politie.

NB. In sommige gemeenten draait een proef, en is een proces-verbaal van de politie niet meer nodig. Informeer bij uw gemeente welke procedure daar geldt. Of bel met het Landelijk Telefoonnummer Politie 0900-8844.

Nederland
Dit kan in principe bij elk politiebureau (afdeling Publiekopvang). Hiervoor heeft u wel de gegevens van uw paspoort nodig, zoals het nummer. Dat nummer kunt u eventueel navragen bij de gemeente. Het kan zijn dat u in uw gemeente eerst een bewijs van vermissing moet halen voordat u aangifte kunt doen bij de politie. Dit verschilt van gemeente tot gemeente. Informeer dit daarom bij uw gemeente. De politie maakt in ieder geval proces-verbaal op en dat heeft u weer nodig als u bij de gemeente een nieuw reisdocument opvraagt.

ER staat niets in over minderjarigen, maar bel gewoon even met de politie of het nodig is, dat kan ook per gemeente anders zijn.
En als je geen wachtenden voor je hebt, duurt het niet zo lang.
Formulier invullen en klaar maar volgens mij moet je ook nog boete betalen wegens kwijtraken
11 jaar geleden
Melding doen van vermissing/verlies van goederen

Bij verlies of vermissing van een voorwerp of goederen kunt u dit melden bij uw gemeente. Meestal is er een speciale afdeling gevonden/verloren voorwerpen. Het is verstandig een document mee te nemen waarop de relevante gegevens van het voorwerp vermeld staan, zoals merk en serienummer.

Minderjarigen kunnen zelfstandig melding doen van vermissing van hun eigendom.

In de meeste gevallen heeft u deze melding nodig als u een claim indient bij de verzekering of een nieuwe pas wilt aanvragen.