Op 31 mei j.l. heeft het kabinet een lijst opgesteld van wel en niet controversiele onderwerpen (zie hieronder).

Het boerkaverbod is dankzij de PVDA niet controversieel verklaard. De PVDA is overigens tegen een boerkaverbod. De VVD, het CDA, de PVV en het lid Brinkman zijn voor.

Hiermee is een kleine kamermeerderheid voor het boerkaverbod, Maar of het nog voor 12 september 2012 lukt om het voorstel door de Kamer te krijgen is zeer de vraag. Temeer daar de verantwoordelijke minister, mevrouw Spies, dit verbod dan zou moeten verdedigen, terwijl ze eertijds verklaarde persoonlijk tegen het boerkaverbod te zijn.

http://www.tweedekamer.nl/images/Besluitenlijst%2031%20mei%202012_tcm118-228354.pdf
fisbel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja,Het kabinet heeft zojuist ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Na Frankrijk en België is Nederland het derde Europese land waar een boerkaverbod van kracht is.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zojuist? Dit is van 7 mnd geleden ;)
Nee dat is nog niet van kracht daar is van alles en nog wat over gesproken en door de val van het kabinet is het verder uitgesteld
ronron1212
11 jaar geleden
het kabinet heeft voor bepaalde beroepen de boerka als verboden verklaard, maar de tweede kamer heeft daar nog niet mee ingestemd.