ik heb een vriendin die zit in bij jeugdzorg maar is 17 jaar mag zij bij mij woon maar ik wil graag weet als dat mag ?

hallo ik heb een vraag ik heb een vriendin die is 17 jaar maar zit in zoo jeugdzorg huis maar zou ze bij mij mogen wonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee dat kan zomaar niet. Ze is minderjarig dus zal daar toestemming voor nodig hebben van ouders of voogd.
12 jaar geleden
als je vriendin het zover krijgt dat ze zich volwassen laat verklaren mag het..

of het verstandig is is een ander verhaal, als je ooit ruzie krijgt kom je nooit meer van haar af (en als je samen woont zit je een stuk dichter bij elkaar op de lip)

op haar 18e stroomt ze waarschijnlijk door naar een zelfstandig woon traject, dan krijgt ze een kamer, leefgeld en begeleiding.. een goede start voor haar latere leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
' volwassen laten verklaren' kan volgens mij, alleen als er een kindje is, om op die manier de jonge moeder het gezag te geven
Dat mag, alleen mag ze dit niet alleen beslissen.
Zolang ze nog steeds minderjarig is heeft ze toestemming nodig van haar ouders/verzorgers/voogd

Daarnaast kan ze een verlengt onder toezichtstelling hebben vanuit de jeugdzorg.
Ik weet immers niet de redenen waarom ze onder de bescherming staat van de jeugdzorg.

Het lijkt mij dan ook zeer verstandig dat u zowel met de jeugdzorg als met haar ouders/verzorgers/voogd rond de tafel gaat zitten om antwoorden te krijgen op uw vraag.

En dan heb ik het niet alleen over het samenwonen, u gaat tevens ook andere "verplichtingen" aan.
Denk hierbij aan een stukje begeleiding of nazorg.
Of komt er zo nu en dan iemand bij jullie thuis kijken, zoals ambulante begeleiding.

Dergelijke zaken houden niet op "te bestaan" als jullie gaan samenwonen of dat ze achtien jaar wordt.

Wens jullie veel sterkte en wijsheid.