waarvoor staan de letters G.I. bij amerikaanse soldaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zat je net National Geographic te kijken? Ik vroeg me precies hetzelfde af ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
G.I Joe! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Freek ik heb nikita gekeken en ncis

Het beste antwoord

G.I. is een bijnaam voor een Amerikaanse soldaat net als bij ons 'Jan Soldaat'.
Oorspronkelijk stond deze afkorting voor 'galvanized iron',
(gegelvaniseerd ijzer) omdat dit gedrukt stond op de metalen vuilnisemmers v.h. Amerikaanse leger in de Eerste Wereldoorlog.
Deze afkorting werd vanaf toen gebruikt om militaire eigendommen te markeren zoals helmen, laarzen, rantsoenen enz.
Toen Amerikaanse soldaten naamplaatjes moesten gaan dragen vanwege de identificatie, werd dit beschouwd als cynische toevoeging aan het -vervangbare- materieel in rijkseigendom.
Sindsdien werd G.I. een term die zowel gold voor militair materieel als voor een Amerikaans militair in het algemeen.
De letters G.I. staan nu dus voor Government Issue, ofwel vertaald Rijks Eigendom.

Toegevoegd na 31 minuten:
Omdat Wikipedia ook niet alles weet, hier mijn verificatie in het woordenboek. Zelfde betekenis zie je onderaan.
http://dictionary.reference.com/browse/gi
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de moeite!!

Andere antwoorden (2)

Government Issued

Toegevoegd na 8 minuten:
Het staat dus eigenlijk voor onderdeel van het leger van de VS.
Het stond vroeger voor galvanized iron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Galvanized iron oftewel gegalvaniseerd ijzer. G.I werd later Government Issue (rijks eigendom)