Ja, Zuid-Korea heeft haar medelveven betuigd, net als Japan, China, Iran, Rusland, India.
Westerse landen als de VS hebben niet rechtstreeks gecondoleerd met het overlijden van Kim Jong-Il, maar gebruiken diplomatiekere woorden om hun steun te betuigen aan het volk, niet de regering.

Toegevoegd na 22 minuten:
Daarnaast heeft dus inderdaad Cuba drie dagen van nationale rouw afgekondigd, zijn er condoleances uit landen als Armenië, Azerbaijan, Bangla Desh, Cambodja, de Filippijnen, Witrusland, Laos, Mongolië, Mozambique, Myanmar, Venezuela en Vietnam en heeft Ban Ki-moon namens de VN, heel dyplomatiek, zijn steun betuigd aan de bevolking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee terwijl de Noord Koreaan niet beter weet dat de hele wereld nu in rouw is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
quote RvH:
"terwijl de Noord Koreaan niet beter weet dat de hele wereld nu in rouw is." erg sterk!!!
Pieter2011
12 jaar geleden
China heeft in elk geval zijn medeleven betuigd:
http://m.nrc.nl/nieuws/2011/12/19/china-prijst-kim-jong-il-westen-hoopt-op-verandering/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
China, Vietnam, Laos en Cuba zijn de enige landen die medeleven hebben maar deze landen zou ik toch niet meenemen als ook maar enigzins representatief.
Misschien dat een paar andere communistische landen medeleven betuigen maar de rest van de wereld is blij dat hij dood is. De man was een verschrikkelijk dictator die zichzelf verrijkte terwijl de bevolking al jaren in hongersnood leeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe heeft Noord-Korea alleen vriendschappelijke banden met China. Op het nieuws vanmiddag werd wel gezegd dat China medeleven had betuigd aan Noord-Korea.

Misschien dat er nog een reactie vanuit Cuba kan komen, want volgens mij is daar ook nog een semi-communistisch regime.

Toegevoegd na 21 uur:
Cuba heeft inderdaad 3 dagen van nationale rouw afgekondigd en Rusland heeft medeleven betoond. Frankrijk daarentegen heeft uitdrukkelijk aangegeven niet te rouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat andere landen er erg rouwig om zullen zijn dat deze man overleden is, maar er zullen er wel een paar zijn die voor hun goede fatsoen medeleven betuigen, terwijl het ze in feite geen zier kan schelen.
12 jaar geleden
Dat van de internationalen af die hem als groot leider zien.
De communisten misschien wel,de rest ?

Toegevoegd na 7 uur:
"Dat van de "moet zijn "Dat hangt van de af"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iran, China, Cuba en misschien Venezuela. De rest niet in elk geval. Ik wil ook een colbertje met een rits! ;-)