Waar gaat het geld naar toe in Griekenland?

Griekenland krijgt enorme kapitaal injecties. Wie krijgt dat geld en waar gaat het naar toe?

Toegevoegd na 34 seconden:
En wat doen ze ermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Naar de overbetaalde ambtenaren met hun 13e, 14e, 15e en 16e maandbetaling (salaris) en betaalde vakanties en pensioenen van overleden grieken!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griekenland zit tot over zijn oren in de schulden.
Dat is ook gelijk het antwoord op je vraag.
Het geld is bedoeld om deze schulden af te lossen.
Het probleem is alleen dat als Griekenland met ONS geld zijn schulden aflost,zij daarna dezelfde schuld nóg een keer moet aflossen omdat zij ons en de rest van Europa dan nog moet terug betalen.
Griekenland zal dit nooit kunnen dus zal de schuld haar op den duur worden kwijtgescholden en zijn wij ons geld kwijt.
Dit is helaas de enige manier om dit land uit de put te trekken.
Daarom maar beter nu meteen de stekker eruit trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wie heeft deze - toegevoegd?
Mijn antwoord bestaat voor de volle 100% uit de waarheid dus is een - ONTERECHT!
Verdiep je eens goed in de schuldencrisis en je zult uiteindelijk hetzelfde antwoord moeten geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als mijn antwoord je politiek niet bevalt moet je reageren en niet anoniem een - toevoegen!
De griekse regering heeft dringend geld nodig, omdat ze meer uitgeven dan er binnenkomt. De staatsleningen die ze uitschrijven wil echter niemand hebben tegen een normale rente, omdat er twijfel is of ze die lening ooit zullen kunnen terugbetalen. Een aantal grote banken in m.n. Frankrijk en Duitsland (en onze ING) hebben Griekenland heel veel geld geleend, tegen een forse rente. Als de grieken meer lenen dan aflossen komt er een moment dat ze aan rente net zo veel betalen als er aan belasting binnenkomt, en de rest van het verhaal kun je zelf afmaken.
Antwoord op je vraag: dat geld hebben ze nodig voor hun normale uitgaven (onderwijs, ziekenhuizen, defensie, pensioenen etc.) én voor het betalen van rente op de veel te dure leningen die ze al hebben moeten afsluiten. Een deel wordt ook gebruikt voor het (vervroegd) aflossen van die leningen.
Dan begrijp je ook waarom de EU-landen Griekenland nog niet hebben laten vallen, want dan zouden hun eigen banken kolossale klappen krijgen.
teusvh
12 jaar geleden
Het geld gaat naar degenen die de putten hebben gegraven.